کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۸ آذر ۸, یکشنبه

[farsibooks] Sunday 29 November 2009 AAzar 8th 1388, Fwd: بالاترین

 


From http://balatarin.com FYI...


---------- Forwarded message ----------
From: بالاترین <dailyemail@balatarin.com>
Date: 2009/11/29
Subject: بالاترین
To: iskandar.hai@gmail.com


بالاترین


روایت بوسه از راه دور بهزاد نبوی برای همسرش بعد از دادگاه نمایشی از زبان خودش

Posted: 28 Nov 2009 08:23 PM PST

از دست ندهید این فیلم را. ستودنیست روحیه این مرد! می گوید که از راه دور برای زنش بوسه فرستاده بعد از دادگاه. شجاعت و مقاومت زنش برایش عجیب بوده است.
با ۴۷۵ امتیاز و ۱۳۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

زهرا رهنورد نفر سوم در فهرست صد متفکر برتر سال ۲۰۰۹

Posted: 29 Nov 2009 05:11 AM PST

مجله فارین پالیسی، زهرا رهنورد همسر میرحسین موسوی را به عنوان نفر سوم در فهرست صد متفکر برتر سال ۲۰۰۹ معرفی کرد. (بالاتر از نوریل روبینی، کسی که سقوط اقتصادی اخیر را پیش بینی کرده بود)
با ۲۵۴ امتیاز و ۷۵ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

آيت الله العظمي منتظري در روز عيد قربان: فلسفه تشكيل بسيج، ‏ ‏بسيج در راه خدا بود نه بسيج در راه شيطان!

Posted: 29 Nov 2009 02:55 AM PST

آيت الله العظمي منتظري ضمن اشاره به حوادث خشونت بار پس از انتخابات و‏ ‏برخوردهاي خشن نيروهاي امنيتي و نظامي با مردم كه گاه برخي نيروهاي بسيج هم در آن شركت‏ ‏داشته اند، اين اعمال خشونت آميز با معترضين را خلاف شرع و قانون دانسته و ضمن طرح‏ ‏پرسش هايي خطاب به كساني كه مردم را مورد ضرب و جرح قرار دادند، فلسفه تشكيل بسيج را‏ ‏بسيج در راه خدا دانستند نه بسيج در راه شيطان. و تمامي كساني كه به دست مأموران كتك خورده اند حتي اگر‏ ‏خراشي به بدن آنها وارد شده باشد را داراي ديه دانسته و فرمودند: زدن مردم به چه مجوزي ؟! آيا هر‏ ‏كس مرا قبول ندارد بايد كتك بخورد؟!ايشان تمامي اعمال خشونت بار را گناه و تضييع حق مردم دانسته‏ ‏و فرمودند: ضاربان علاوه بر اين که خلاف شرع انجام داده اند بايد ديه هم بپردازند. ‏ ‏همچنين ايشان ضمن اشاره به اين كه برخي ها مردم را كتك‏ ‏زده اند براي اين كه به آنها يك احسنت بگويند فرمودند: نفس‏ ‏لوامه انسان را ملامت مي‎كند كه چرا براي دنياي ديگران جهنم‏ ‏مي‎رويم ؟ آيا اين بدبختي نيست كه انسان براي دنياي ديگران به‏ ‏جهنم برود؟
با ۲۲۲ امتیاز و ۹ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

مادر شهید سهراب اعرابی هم با دسته گلی به دیدار بهزاد نبوی رفته بود

Posted: 29 Nov 2009 03:05 AM PST

مادر شهید سهراب اعرابی هم با دسته گلی به دیدار بهزاد نبوی رفته بود
با ۱۸۰ امتیاز و ۱۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

آیت الله العظمی منتظری: قرار بود بسیج در راه خدا باشد نه در راه شیطان

Posted: 29 Nov 2009 03:46 AM PST

شبکه جنبش راه سبز (جرس): آيت الله العظمي منتظري از مراجع حامی جنبش سبز با اشاره به حوادث پس از انتخابات و برخوردهاي تند و خشن توسط‏ ‏نيروهاي انتظامي و برخي از نيروهاي بسيج گفت: فلسفه تشكيل بسيج ،‏ ‏بسيج در راه خدا بود نه بسيج در راه شيطان ‏ ‏به گزارش سایت این مرجع تقلید شیعه، همزمان با عيد سعيد قربان آيت الله العظمي منتظري طي سخنان كوتاهي در جمع علاقه منداني كه براي‏ ‏ديدار با معظم له گرد آمده بودند ضمن اشاره به فرمان الهي به حضرت ابراهيم براي ذبح حضرت‏ ‏اسماعيل ، عيد قربان را فرصتي براي قرباني كردن "نفس شيطاني " توصيف نمودند; و نفس انسان را با‏ ‏توجه به آيات قرآن داراي چهار مرتبه دانستند: ‏ ‏مرتبه اول نفس اماره است كه فرمانده كل قوا نفس انسان است كه به بدي ها و شرور انسان را‏ ‏وسوسه مي‎كند. در مرتبه دوم نفس لوامه است كه در قبال گناهان انسان بي تفاوت نيست و پس از‏ ‏انجام گناه انسان را ملامت مي‎كند. ‏ ‏معظم له در توضيح اين مرتبه نفس ، ضمن اشاره به حوادث خشونت بار پس از انتخابات و‏ ‏برخوردهاي خشن نيروهاي امنيتي و نظامي با مردم كه گاه برخي نيروهاي بسيج هم در آن شركت‏ ‏داشته اند، اين اعمال خشونت آميز با معترضين را خلاف شرع و قانون دانسته و ضمن طرح‏ ‏پرسش هايي خطاب به كساني كه مردم را مورد ضرب و جرح قرار دادند، فلسفه تشكيل بسيج را‏ ‏بسيج در راه خدا دانستند نه بسيج در راه شيطان. و تمامي كساني كه به دست مأموران كتك خورده اند حتي اگر‏ ‏خراشي به بدن آنها وارد شده باشد را داراي ديه دانسته و فرمودند: زدن مردم به چه مجوزي ؟! آيا هر‏ ‏كس مرا قبول ندارد بايد كتك بخورد؟! .......
با ۱۶۵ امتیاز و ۶ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

آيت الله منتظری: ضاربان مردم علاوه بر اين که خلاف شرع انجام داده اند بايد ديه هم بپردازند

Posted: 29 Nov 2009 06:10 AM PST

‏‏آيت الله العظمی منتظری با اشاره به حوادث پس از انتخابات و برخوردهای تند و خشن توسط‏ ‏نيروهای انتظامی و برخی از نيروهای بسيج : "بدبختی اين است که برای دنيای ديگران به جهنم برويم." ‏ ‏همزمان با عيد سعيد قربان آيت الله العظمی منتظری طی سخنان کوتاهی در جمع علاقه مندانی که برای‏ ‏ديدار با معظم له گرد آمده بودند ضمن اشاره به فرمان الهی به حضرت ابراهيم برای ذبح حضرت‏ ‏اسماعيل ، عيد قربان را فرصتی برای قربانی کردن "نفس شيطانی " توصيف نمودند; و نفس انسان را با‏ ‏توجه به آيات قرآن دارای چهار مرتبه دانستند: ‏مرتبه اول نفس اماره است که فرمانده کل قوا نفس انسان است که به بدی ها و شرور انسان را‏ ‏وسوسه می‎کند. در مرتبه دوم نفس لوامه است که در قبال گناهان انسان بی تفاوت نيست و پس از‏ ‏انجام گناه انسان را ملامت می‎کند. ‏ ‏معظم له در توضيح اين مرتبه نفس ، ضمن اشاره به حوادث خشونت بار پس از انتخابات و‏ ‏برخوردهای خشن نيروهای امنيتی و نظامی با مردم که گاه برخی نيروهای بسيج هم در آن شرکت‏ ‏داشته اند، اين اعمال خشونت آميز با معترضين را خلاف شرع و قانون دانسته و ضمن طرح‏ ‏پرسش هايی خطاب به کسانی که مردم را مورد ضرب و جرح قرار دادند، فلسفه تشکيل بسيج را‏ ‏بسيج در راه خدا دانستند نه بسيج در راه شيطان. و تمامی کسانی که به دست مأموران کتک خورده اند حتی اگر‏ ‏خراشی به بدن آنها وارد شده باشد را دارای ديه دانسته و فرمودند: زدن مردم به چه مجوزی ؟! آيا هر‏ ‏کس مرا قبول ندارد بايد کتک بخورد؟!
با ۱۵۸ امتیاز و ۷ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

بخشنامه شرکت مخابرات: دستور قطع کامل اینترنت و خطوط تلفن همراه در سراسر کشور در روزهای ۱۵و ۱۶ آذر

Posted: 29 Nov 2009 11:07 AM PST

شرکت مخابرات با ارسال بخشنامه ای به مراکز استانی دستور قطع کامل اینترنت و خطوط تلفن همراه در سراسر کشور در روزهای ۱۵و ۱۶ آذر را داده است ... اخبار روز - گزارش دریافتی: شرکت مخابرات دولت کودتایی احمدی نژاد با ارسال بخشنامه ای به مراکز استانی شرکت های مخابرات در سراسر کشور دستور به قطع کامل اینترنت و خطوط تلفن همراه در سراسرکشور در روزهای ۱۵و ۱۶ آذر و در صورت ادامه اعتراضات در روزهای بعد ازآن را داده است. یک منبع آگاه در مخابرات با فاش ساختن این مطلب افزود، این دستور مخابرات برای جلوگیری از انتشار اخبار و تصاویر برخوردهای وحشیانه با دانشجویان و مردم است. گفته میشود کودتاچیان قصد برخورد وحشیانه با دانشگاه های سراسر کشور در روز ۱۶ آذر دارند تا به زعم خودشان، با یک برخورد به شدت خشن به اعتراضات پایان دهند. کودتاچیان از اتصال اعتراضات ۱۶ آذر به محرم و صفر و در ادامه تا بهمن ماه به شدت نگرانند. گفتنی است از هم اکنون فعالان دانشجویی در دانشگاه های سراسر کشور در حال برنامه ریزی برای برگزاری تجمعات اعتراض آمیز در اعتراض به دولت کودتا در تمامی دانشگاه های دولتی، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی سراسر کشور میباشند.
با ۱۴۹ امتیاز و ۱۷ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

دیکتاتوری نعلین ، هزاران بار از دیکتاتوری چکمه خطرناکتر است اما امروز نعلین در چکمه پنهان است . چه شود !

Posted: 29 Nov 2009 08:57 AM PST

"دیکتاتوری نعلین ، هزاران بار از دیکتاتوری چکمه خطرناکتر است" مرحوم بختیار این جمله را در آخرین روزهای این تغییر نامیمون گفت و ما نشنیدیم . خمینی هم کتابی نوشت به نام " ولایت فقیه " و آنرا هم نخواندیم . ۵۷ شد و امروز سی و یک سال از آن میگذرد و به تخقیق و تجربه دریافتیم که چنین است . امروز اما روز دیگریست . امروز همان نعلین به پا ها ، چکمه ای هم روی آن پوشیده اند و نتیجه شده است حکومت سپاهیان معتقد به نظام ولایی . و این دیگر مدلی جدید است که از هر دو بدتر است . به باورم وقتی مهندس موسوی از احساس خطرش میگفت ، پرده بعد از نطق بختیار را میدید . پرده ای که بر سرمان آوار شده است و اینبار باید همه را یکجا کند . چکمه و نعلین و نعلین در چکمه را . دیکتاتوری بد است و بد تر از آن تن دادن به این فضا . همراه شو عزیز کین درد مشترک ، هرگز جدا جدا درمان نمیشود . قدم بعدی ، ۱۶ آذری سبز . پ . ن . مصاحبه با بختیار (1364) که روزی گفته بود: "دیکتاتوری نعلین ، هزاران بار از دیکتاتوری چکمه خطرناکتر است!"
با ۱۴۱ امتیاز و ۳۶ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

‏‏آيت الله العظمي منتظري : ‏ ‏&quot;بدبختي اين است كه براي دنياي ديگران به جهنم برويم .&quot;

Posted: 29 Nov 2009 07:11 AM PST

‏همزمان با عيد سعيد قربان آيت الله العظمي منتظري طي سخنان كوتاهي در جمع علاقه منداني كه براي‏ ‏ديدار با معظم له گرد آمده بودند ضمن اشاره به فرمان الهي به حضرت ابراهيم براي ذبح حضرت‏ ‏اسماعيل ، عيد قربان را فرصتي براي قرباني كردن "نفس شيطاني " توصيف نمودند; و نفس انسان را با‏ ‏توجه به آيات قرآن داراي چهار مرتبه دانستند: ‏ ‏مرتبه اول نفس اماره است كه فرمانده كل قوا نفس انسان است كه به بدي ها و شرور انسان را‏ ‏وسوسه مي‎كند. در مرتبه دوم نفس لوامه است كه در قبال گناهان انسان بي تفاوت نيست و پس از‏ ‏انجام گناه انسان را ملامت مي‎كند. ‏ ‏معظم له در توضيح اين مرتبه نفس ، ضمن اشاره به حوادث خشونت بار پس از انتخابات و‏ ‏برخوردهاي خشن نيروهاي امنيتي و نظامي با مردم كه گاه برخي نيروهاي بسيج هم در آن شركت‏ ‏داشته اند، اين اعمال خشونت آميز با معترضين را خلاف شرع و قانون دانسته و ضمن طرح‏ ‏پرسش هايي خطاب به كساني كه مردم را مورد ضرب و جرح قرار دادند، فلسفه تشكيل بسيج را‏ ‏بسيج در راه خدا دانستند نه بسيج در راه شيطان. و تمامي كساني كه به دست مأموران كتك خورده اند حتي اگر‏ ‏خراشي به بدن آنها وارد شده باشد را داراي ديه دانسته و فرمودند: زدن مردم به چه مجوزي ؟! آيا هر‏ ‏كس مرا قبول ندارد بايد كتك بخورد؟! حضرت امير(ع ) با اين که معصوم بودند در خطبه 216 نهج البلاغه به مردم خطاب‏ ‏كرده و مي‎فرمايد: شما خود را باز نداريد از گفتار حق و مشورت عادلانه ، من ذاتا فوق خطا نيستم‏ ‏مگر اين كه خدا مرا كفايت كند. حتي حضرت علي (ع ) با اين عظمت خود را ذاتا فوق خطا نمي داند.‏ ‏چرا مردم را كتك مي‎زنيد چون حرفتان را قبول ندارند؟ ‏ ‏ايشان تمامي اعمال خشونت بار را گناه و تضييع حق مردم دانسته‏ ‏و فرمودند: ضاربان علاوه بر اين که خلاف شرع انجام داده اند بايد ديه هم بپردازند. ‏ ‏همچنين ايشان ضمن اشاره به اين كه برخي ها مردم را كتك‏ ‏زده اند براي اين كه به آنها يك احسنت بگويند فرمودند: نفس‏ ‏لوامه انسان را ملامت مي‎كند كه چرا براي دنياي ديگران جهنم‏ ‏مي‎رويم ؟ آيا اين بدبختي نيست كه انسان براي دنياي ديگران به‏ ‏جهنم برود؟ ‏ ‏در ادامه معظم له مرتبه سوم را نفس ملهمه برشمرده كه دائم حق‏ ‏و باطل را به او اعلام و القاء مي‎كند. و مرتبه چهارم ، نفس مطمئنه‏ ‏است چنانچه آيه قرآن مي‎فرمايد: (يا ايتها النفس المطمئنة ارجعي‏ ‏الي ربك راضية مرضيه ...) كه فرد از اطمينان قلب بالايي در برابر‏ ‏حوادث و ناملايمات برخوردار است . مانند امام حسين (ع ) كه با‏ ‏آن همه مصيبت و كشته شدن اصحاب و ياران و اولادش ، ولي‏ ‏دلش محكم و استوار بود. و واقعا قرباني واقعي را امام حسين (ع )‏ ‏در روز عاشورا كرد. ‏ ‏در پايان معظم له براي رفع گرفتاري ها، آزادي زندانيان در بند و‏ ‏استجابت دعاها دعا نمودند. ‏ ‏والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته . ‏ ‏دفتر آيت الله العظمي منتظري ‏ ‏‏1388/9/7‏‏
با ۱۳۹ امتیاز و ۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

در 20:30 رخ داد:دانشجویی خطاب به یک بسیجی :تنها حرف شما فقط باتوم است

Posted: 29 Nov 2009 10:37 AM PST

در 20:30 که مرآتی به همراه دوست دیگر خود به دانشگاه تهران رفته بودند تا اوضاع رو برای 16 آذر به نفع دولت کودتا بر گدونند در ابتدا با ممانعت دانشجویان و درگیر شدن آنها مواجه شدند که یکی از دانشجویان به مرآتی لقب خود فروخته داده بود که خشم مرآتی رو برانگیخته بود. در ادامه گزارشها از یکی از دانشجویان درباره آزاد اندیشی پرسید که یکی از دانشجویان پس از صحبتهای زیاد رو به یکی از بسیجیها کرد و گفت تنها سلاح اینها باتوم است
با ۱۳۶ امتیاز و ۱۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

چند لحظه پیش تو VOA (صدای آمریکا) گریه گریه دار یه پدر برای فرزند اسیرش

Posted: 29 Nov 2009 11:30 AM PST

چند لحظه پیش تو VOA (صدای آمریکا) گریه گریه دار یه پدر برای فرزند اسیرش... آقای خامنه ای به چه قیمتی؟آقای احمدی نژاد به چه قیمتی؟آخه لعنت به اون خدایی که شما میپرستین دِ لعنت به اون بهشتی که شما ازش میگید اینطوری ادعا میکنین نایب امام زمانین دِ مرگ بر دیکتاتور مرگ بر ظالم مرگ بر ظلم خدایا کجایییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی؟!؟ خدا نمیبینی خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا نمیشنوی
با ۱۱۱ امتیاز و ۱۷ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

تهران سال ۱۳۶۹، گروه رقص خرچنگ

Posted: 29 Nov 2009 09:52 AM PST

رقص برک در تهران سال ۱۳۶۹، در این ویدیو شهرام خرچنگ، رضا بچه، مهدی تونی و احمد لره را می‌بینید که در زمان خودشون مشهورترین و معروفترین گروه در تهران بودند!
با ۱۰۹ امتیاز و ۷۲ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

شیراز پس از تهران،‌ بيشترين تعداد مخالف نظام

Posted: 29 Nov 2009 11:00 AM PST

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: شیراز پس از تهران،‌ بیشترین فتنه‌ها را در اغتشاشات اخیر داشت اما بسیجیان شیراز با اقتدار مقابل آنها ایستادند و ارادت و وفاداری و ادعای خود را در همراهی با مقام عظمای ولایت ثابت کردند. به گزارش ایسنا سردار سرتیپ پاسدار "غلامحسین غیب‏پرور" فرمانده سپاه فجر استان فارس در تجمع چند هزار نفری بسیجیان شیراز در سخنانی با بیان اینکه بسیجیان فارس همواره پا در رکاب ولایت و رهبری هستند، گفت: در زمان اغتشاشات اخیر پس از تهران،‌ شیراز بیشترین فتنه‌ها را داشت اما بسیجیان شیراز با اقتدار مقابل آنها ایستادند. فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه بصیرت امروز در همه اقشار بسیج نهادینه شده است، افزود: خدا را شاکریم که حوادث بعد از انتخابات پیش آمد تا بسیجیان این استان ارادت و وفاداری و ادعای خود را در همراهی با خامنه ای ثابت کنند. وی با اشاره به سخنان خ.ر ابراز کرد: مقابله با جنگ نرم وظیفه مهم بسیجیان در این دوران است که در فارس این رسالت سنگین توام با عقل، خرد و اندیشه به‌خوبی اجرا شده است. غیب‌پرور با اشاره به تنش‏های پس از انتخابات افزود: بسیجیان فارس با حضور در صحنه‌های مختلف همواره نشان داده‌اند كه از اقتدار بالایی برای مقابله با دشمنان برخوردار هستند.
با ۱۰۵ امتیاز و ۱۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

انتخاباب زهرا رهنورد به عنوان سومین متفکر برتر سال 2009 از سوی نشریه فارین پالیسی

Posted: 29 Nov 2009 12:39 PM PST

شبکه جنبش راه سبز(جرس):مجله بین‌المللی فارین پالیسی(Foreign Policy)، زهرا رهنورد همسر میرحسین موسوی را به عنوان نفر سوم در فهرست صد متفکر برتر جهان در سال ۲۰۰۹ انتخاب کرد. این ماهنامه آمریکایى در شماره ماه دسامبر خود فهرست یکصد متفکر برتر جهان را در سال ۲۰۰۹ منتشر کرده است که در این فهرست نام زهرا رهنورد در رده سوم به چشم مى‌خورد.بن برنانکی، رییس بانک مرکزى آمریکا و باراک اوباما، رییس جمهور این کشور در رده‌هاى اول و دوم برترین متفکران جهان در سال ۲۰۰۹ قرار گرفته‌اند. فارین پالیسى از زهرا رهنورد به عنوان "مغز متفکر انقلاب سبز ایران" نام برده و به نقش برجسته وى در هدایت مبارزات انتخاباتى همسرش میرحسین موسوى هم اشاره کرده و همچنین تصویرى از خانم رهنورد در کنار تصاویر سایر شخصیت‌هاى تاثیرگذار در سال ۲۰۰۹ روى جلد آخرین شماره این ماهنامه به چشم مى‌خورد. مجله"سیاست خارجی" از زهرا رهنورد و دیگر افرادی که به عنوان"نتفکران برتر" سال 2009 برگزیده به عنوان متفکرانی نامبرده که با افکار خود جهان را در سال ۲۰۰۹ میلادی شکل داده‌اند.دوماهنامه سیاست خارجی که اکنون توسط موسسه واشینگتن پست در آمریکا منتشر می‌شود، در سال ۱۹۷۰ توسط ساموئل هانتینگتون و وارن دمیان مانشل تاسیس شد........
با ۱۰۴ امتیاز و ۷ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

نامزد بهترین خبرنگار سال: بارها فکر کردم چه کسی این لحظه حساس جان دادن ندا را فیلمبرداری کرد وآنرا اپلود کرد؟

Posted: 29 Nov 2009 03:12 AM PST

بارها فکر کردم چه کسی این لحظه حساس جان دادن ندا را فیلمبرداری کرد وآنرا اپلود کرد؟ امیدوارم كه یک روز جایزه بهترین خبرنگار سال را بگیرد!
با ۱۰۴ امتیاز و ۱۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

محسن سازگارا يکشنبه 8 آذر:&quot;محورهای حرکت سراسری روز 16 آذر&quot;

Posted: 29 Nov 2009 01:47 AM PST

چهار موضوع مطرح ميشود / اوّل، شب گذشته در تهران مادران داغدار در پارک لاله مراسم خود را داشتند که اينبار با حمله پليس و گاز اشکاور و فلفل مواجه شدند، امّا مقاومت آنها و پراکنده شدن آنها به خيابانهای اطراف باعث شد مردم به آنها بپيوندند و سرود "يار دبستانی" و "اي ايران" در سطح گستردتری انجام شد / درود به اين مادران و اين حرکت مداوم آنها که اجازه نميدهند که ظلمی که بهشان رفته از ياد کسی برود / نکته دوّم، کسی شعارنويسی در مدرسه ای در بروجرد را برای من فرستاده، حرکت در مدارس ميتواند از شعارنويسی شروع بشود، يا چسباندن پاره ای از خبرهای جنبش به ديوارها، و اينگونه ميتوانيد کميته های 3-7 نفره را تشکيل دهيد و در مسير مطالعه و ارتباط گرفتن قرار بگيريد و با آکسيونهای سطح شهر هماهنگ شويد / از تمامی بچه ها در مدارس هم که برای من گزارش حرکاتشان را ميفرستند تشکر ميکنم / نکته سوّم، يکی از دوستان عکسهای متعددی فرستاده از ديوارنويسی در تهران و توضيحاتی داده که از شمال شهر تا جنوب شهر شعارنويسی شده است و اينکار وسعت گرفته بخصوص اطلاع رسانی برای 16 آذر، و پخش شبنامه هم رايج شده حتی در محلات سپاهی ها مانند شهرک شهيد محلاتی / اطلاع رسانی ما به اين روشها ميتواند بسيار موثر باشد / نکته چهارم، محور های جرکت 16 آذر / مزيت ما اينست که جمعيت اکثريت ملّت هستيم، و حکومت ضعف بزرگش اينست که کمبود نيرو دارد، و اختلاف بزرگ ما با سپاه پاسداران اينست که جنبش به صورت سازماندهی پراکنده و غير متمرکز امّا هماهنگ است، امّا آنها دايماً در حال تمرکز گرايی هستند و تصفيه ميکنند / محورهای حرکت شانزده آذر امسال: اول، همزمان بودن تمامی مراسم در تمام دانشگاهها که کمبود سرکوبگران را بخوبی نشان ميدهد / دوّم، امسال دانشجويان از مردم دعوت کرده اند که به دانشگاهها بيايند، بجای اينکه دانشجويان در سطح شهر پخش بشوند، پس به عدد دانشگاهها مراکز تجمع خواهيم داشت / سوّم، جنبش دانشجويی از دانش آموزان دعوت کرده اند که آنها در تمام مدارس به دانشجويان بپيوندند يا در مدرسه، يا هنگام خروج از مدرسه، يا در مسير رسيدن به مدرسه شعارهای جنبش را بدهند / چهارم، دعوت از نيروهای مسلح است، و اگر ما به فکر آکسيون نهايی هستيم بايد بدانيم که اين آکسيون از پيوستن نيروهای مسلح به مردم ميگذرد(ادامه در نظرات...)
با ۹۷ امتیاز و ۶ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

سوئیسی ها به ممنوعیت ساختن مناره رای دادند

Posted: 29 Nov 2009 12:10 PM PST

آژانس خبری سوئیس اعلام کرده که نتایج رسمی همه پرسی امروز یکشنبه 29 نوامبر، نشان می دهد که اکثر سوئیسی ها موافق با ممنوعیت ساختن مناره مساجد در این کشورند. حدود 57 درصد شرکت کنندگان در همه پرسی به ممنوعیت احداث مناره در سوئیس، رای مثبت داده اند.
با ۹۷ امتیاز و ۴۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

بهزاد نبوی: معامله جوش نخورد!

Posted: 29 Nov 2009 12:15 AM PST

چريک پير با اشاره به ۸۰۰ميليون وثيقه برای مرخصی ده روزه‌اش گفت:«اگر هتل ۷ستاره هم می رفتم اينفدر پول خرح نمی‌شد، آقايان شب قبل آزادی از من خواستند تا امضاء دهم که فعاليت‌های سياسی و مصاحبه‌های خود را تا دادگاه تجديدنظر کنار بگذارم و با احزاب و گروه‌ها تماس نگيرم من هم نپذيرفتم وقتی معامله جوش نخورد ۱۰روز مرخصی دادند.»
با ۹۷ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

آقای ابطحی! تا دیر نشده بت اعتراف سازان را بشکن (مسیح علی نژاد)

Posted: 29 Nov 2009 04:01 AM PST

پیش نامه: این نامه یک نوشته کاملا معمولی است به یک سیاستمداری که در زندان مجبور به اعتراف شد ملتی پشت او ایستاد و اینک که خارج از زندان است نیز ملتی پشت او ایستاده است. آن آقای ابطحی متفاوت و بزرگواری که ما می شناسیم از این نامه به دل نمی گیرد پس لطفا دوستدارانش هم به دل نگیرند و بگذاریم گاهی وقت ها گلایه هایمان به سیاستمداران مان، زبان بروز یابند تا به کینه های نهفته در جامعه تبدیل نشوند. با زبان فاخر می شود حتی از خدا هم طلبکار بود تا چه رسد به سیاستمدارانی که ملت این روزها بی هیچ منتی، عزیزانشان را به دلیل اعتماد به این جمع از دست داده اند و باز در میدان اعتراض و مبارزه پشت همین سیاستمداران ایستاده اند. چنانچه مادر داغدار شهید سهراب عزیز با دسته گلی به دیدار بهزاد نبوی می رود و دیده تر او بیناد هرچه سکوت مصلحت اندیشانه را بر می اندازد. پشت هم را خالی نکنیم اما تکیه گاه های کاه گلی و سست برای هم نباشیم. اگر کامنتی هم دوستان می گذارند لطفا «دیپلماسی مبتنی بر زبان فاخر » را هم رعایت کنند . / از اعتراف تا انتظار / آقای ابطحی عزیز! به سکوت تان عادت نداریم… / اجازه بدهید تا به زندان برنگشته اید مخاطبِ نامه ام باشید؛ شما که این روزها میهمان عزیز جمعی غریب در خانه شده اید می دانم که نق زدن به کسی که عزیز جمعی می شود دشوار است؛ اما به دشواری پنهان کردن علامت سوال از چشم ها و نشان دادن برق چشمی از سر ابهام نیست، به دشواری برگزاری جشن آزادی با خروار خروار خیال دربند نیست… نمی شود ما سور آزادی عزیزان دربندمان را به سفره بنشینیم و تنها کمی آنسو تر، از جوانی به نام سهراب تنها یک قاب باقی مانده باشد و زنی تکیده که زیر قاب نشسته است و زار می زند. نمی شود ما عزیز دربندمان را گل باران کنیم و آنگاه تنها کمی آنسوتر، گل های سر مزار دختری به نام ندا را لگد مال کنند و هوار مادرش هوای دل ملتی را ابری کند که به سنگ قبر عزیزش هم رحم نکرده اند. انگار نمی چسبد این شادمانی، وقتی مادر روستایی دانشجوی جوانی به نام کیانوش در به در دنبال قاتل فرزند شهیدش می گردد. خنده های ما زود یخ می کند وقتی مادر زندانی کم شهرت تری چون آقای داوری از شهرستان بجنورد به تهران می آید و می گوید یا مرا هم بیندازید زندان یا حداقل بگویید آیا پسرم هنوز زنده است؟ ممکن است به نق زدنی عبث تعبیر شود اما لیست غم های ما دراز تر از عمر بازجویان و آن دسته از بسیجیانی است که قرار را زیر پا گذاشته اند و به جای دفاع از ملت به رویشان گلوله کشیدند وقتی شما نبودید… آری آقای ابطحی اگر ادامه دهیم به انتهای لیست غم هایی که در نبود شما معترضان به یک انتخابات را ویران کرد نخواهیم رسید؛ اما به انتهای توقع این یک ملت دردمند از سیاستمداران شان چرا… مرد با مرام وبلاگستان! مردمی که در بزنگاه های مختلف سیاسی، کلید واژه سیاستمداران هستند با مردمی که ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم به خودش دیده است، فرق بسیار دارند. تا آنجا که میرحسین موسوی و شیخ مهدی کروبی نیز بی تعارف، بی آرایش و بی پیرایش، اعلام کرده اند که اگر جنبش اعتراضی در ایران شکل گرفت این مردم بودند که جنبش را رهبری کردند و نه هیچ گروه و رهبری؛ چنان که وقتی مقام رهبری، انتخابات را در سخنرانی اولین نماز جمعه بعد از انتخابات تایید کرد باز هم مردم به خیابان آمدند و همان روز دهها شهید و کشته دادند… نه منّتی در میان بود، نه توقّعی! همین مردم به همان اندازه که سوگوار و عزادار عزیزان از دست رفته خود بودند، با سیاستمداران دربند نیز اعلام همبستگی کردند و پا به پای خانواده های زندانیان به نظاره ی دادگاه های نمایشی نشستند و باز هم بی هیچ توقعی چشم و گوش بر آنچه در بیدادگاه بزرگان شهر برگزار بود بستند و چشم به راه روزهایی نشستند تا دل و دهان زندانیان، جایی بیرون از چاردیوار دادگاه و بازداشتگاه و زندان باز شود و شرح واقعیت را از زبان خودشان و در خانه خودشان بشنوند و باور کنند. راستی خبر داری از ملتی که بی قرار و پریشان، پای برنامه ویژه صدا و سیمای ضرغامی نشست تا هنگامی که شمارا وا داشتند دست بالا ببرید و بر موسوی و خاتمی و کروبی خرده بگیرید، به جای شما و برای شما اشک بریزد… برایت آیا خبر آوردند که چگونه ملتی، همیشه متهم به سستی ایمانی، بر ایمان خود بالید آنگاه که شما را مجبور کردند فصل به فصل اعتراضات مردمی را به دلخواه بازجویان نقد کنید؛ همان ملتی که شما را چون شیران به دام افتاده بر شانه های خود بالا می برد تا مبادا شما را به کلمه و کلامی آنی برنجاند؟ سبزها حوصله می کردند، سفیدها مراقب بودند، همه ظرافت به خرج می دادند… اینها که می نویسم تنها وصف حال جماعت روزنامه نگار و وبلاگ نویس نیست که چند روزی روزنامه ها و وبلاگستان را روی سر بازجویانت آوار کرده بودند تا بیش از این به سید خوش خنده و خوش قلم شان جسارت نکنند؛ حتی جوان ترین عضو خانواده وبلاگستان هم به گمانم خامی نکرد که پس از اعتراف شما، نوک قلم تیز کند و قهرمان خیالی به میدان طلبد! جل الخالق نمی دانم چه رخ داده بود که بسیاری از سبز ها و سفیدها تا به این حد بزرگ اندیش شده بودند. دیگر دنبال قهرمان سازی نبودند و واقع بینانه، اعتراف را هم راهی برای مبارزه دانستند و سرافکنده و سرشکسته نشدند… بر مزار بازجوهای بی نام و نشانی که شما را به اعتراف واداشته بودند می گریستند و آنها را مرده فرض می کردند اما شما را زنده و استوار می دیدند و همپای شما و با شما، بازی وبلاگی اعتراف به راه انداختند تا جنبشی را از هجوم یأس برهانند. مشاور شیخ شجاع روزهای ترس! شیخی که به مشاوره های شما در انتخابات می بالید، ذره ای چین به پیشانی نینداخت آنگاه که مشاورش با صورتی درهم او را هم متهم به اغتشاش می کرد. او گذاشت دل قاضی و بازجویان یک دادگاه رسوا خوش باشد به ایجاد تحولی چنین رسوا تر که در مدت کمتر از یک ماه، آنکه در فیلم تبلیعاتی کروبی حرف اصلی را می زد، اینک ناگهان منقلب شده است و به شیخ می تازد. مهدی کروبی و سید محمد خاتمی هر دو به مشاور و معاون خود بالیدند و از گرد راه نرسیده، میهمانش شدند در روزهای مرخصی؛ تا نشان دهند که سرافکندگی معنا ندارد وقتی اسیری را وادار به واگویه علیه همراهانش می کنند. آقای ابطحی ! اینها تنها تصویر ساده ای است از آنچه بر جامعه و همراهان شما رفت آنگاه که شما دربند بودید و هر آنچه می گفتید را هیچ کس باور نکرد. آنگاه که همکارانم یکی یکی به زندان رفتند و یکی یکی درست عین خودتان در برنامه ویژه ی اعتراف نشستند، شما همراه و پناه خوبی بودید و برای همین هیچ کس از شما به دل نگرفت وقتی یک بار نام "پشیمان" را برای وبلاگ نویسان معترف.به کار بردید حتما یادتان هست همان وبلاگ نویسان پشیمان بعدها که آزاد شدند یکی یکی به خلوت شما آمدند و علت واقعی پشیمانی در زندان و اعتراف در تلویزیون بزرگان را برای شما گفتند؛ گفتند آنچه که در تلویزیون رسمی جمهوری اسلامی ایران بر زبان شان جاری شده بود ساختگی بود و حاصل فشارهایی که تاب و تحمل اش دشوار بود. آنها گفتند و شما یاریگر شدید و اولین کسی بودید که در وبلاگ خواندنی تان نوشتید که این اعترافات بی اعتبار است؛ امروز چه؟ می دانم طرح این سوال هم شاید اختلاف افکنی تعبیر شود، یا جمعی دیگر ممکن است خرده بگیرند که از خانه دور مانده ای و انتظار عبث داری که قهرمان به میدان می طلبی… اما… نمی شود آقای ابطحی! که هیچ نگفت وقتی چشم های یک ملت دردمند خیره به صفحه شما مانده است تا نشانی بیابد از بی نام و نشان هایی که به نام شما از روزهای خوش اوین مطلب می نوشتند و حال همه ما را ناخوش می کردند. نبودید که ببینید چه موجی از مهر در گرفت آنگاه که موج بی مهری بازجویان برخاست و دادگاهی ساخت که متهمان اش یک به یک به صف می شدند و با صورتی زار و نزار بر علیه خودشان اعتراف می کردند. نبودید که ببینید حتی رقیبان انتخاباتی تان هم به حلقه رفیقان پیوستند و رندانه بر بازی دل آزار دادگاه نمایش شما و دربندان دیگر خندیدند تا مبادا دل بیدادگاهیان از داد ما آباد شود. اما حالا که هستید چه؟ هر آدمی شاید تنها یک بار یک فرصت تاریخی در اختیارش باشد که بتواند بر سرنوشت یک ملت دردمند تنها کمی تاثیر بگذارد. اینجا وقتی می گویم ملت، صحبت از ملتی است که در ایران دیده و شنیده نمی شوند؛ ورنه متاسفانه ملتی که هوادار یک دولت باشد نه اندکند و نه تریبون هایشان اندک. شما برای یک ملت بی تریبون و بی توقع، فقط یک نشانه برجای بگذارید یا حالی از خانواده های شهدا بپرسید. از این نامه هم به دل نگیرید که نامه های بی پرسش و پرستایش هم کم نیستند این روزها…
با ۹۷ امتیاز و ۱۸ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

مهدی کروبی: من می گویم رعایت حقوق شهروندی تمام ملت ایران

Posted: 29 Nov 2009 06:59 AM PST

تعدادی از خانواده های زندانیان سیاسی به همراه جمعی از زنان اصلاح طلب به دیدار مهدی کروبی رفتند تا از ایستادگی و شجاعت وی تقدیر کرده و دغدغه های سیاسی و اجتماعی خود را با او در میان گذارند. کروبی که این روزها میزبان جریانات مختلف فکری و سیاسی در منزل خود می باشد و به دلیل بسته شدن دفاتر کاری و حزبی و شخصی از تنها امکان خود برای گفتگو و ارتباط مردمی بهره می گیرد از حضور زنان اصلاح طلب و خانواده های زندانیان سیاسی در منزل خود تشکر کرد. او پس از خوش آمدگویی از تاثر عمیق خود از وقایع پیش آمده پس از انتخابات سخن گفت. او به نقش زنان در مقاطع حساس تاریخ اشاره کرد و گفت: زنان در انقلاب و حتی در زمان جنگ نقش فعالی داشتند. من در مجلس از نمایندگان زن همواره می خواستم که به مطالعه گذشته زنان در جامعه ایران ببردازند و تاریخ را بازنگری کنند. زمانی هم که در بین بزرگان نظام برای حضور جدی زنان سخن به میان آمد در زمان آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز من اصرار داشتم که به جای دفتر امور زنان، معاونت زنان باشد که لااقل یک زن به عنوان معاون رئیس جمهور حق ورود به کابینه را داشته باشد تا این سد در برابر حضور سیاسی زنان شکسته شود. کروبی با اشاره به وضعیت کنونی جامعه گفت مسلما ما از این وضعیت ناگوار و شرایط تلخ، عبور خواهیم کرد و من هر چند قصد ندارم به مسئله انتخابات ببردازم اما به هر حال انتخاباتی انجام شد که برخی نسبت به آن معترض بودند و جمعیت انبوهی از مردم به خیابان آمدند. این که عده ای را بیشابیش بگیرند و بگویند که ما حوادثی را بیش بینی می کردیم درست نیست. متاسفانه کار را به جایی رسانده اند که انقلابیون را متهم به مسائلی می کنند که در شان انقلاب نیست. من می گویم حقوق شهروندی تمام ملت ایران باید رعایت شود. باید در شرایط فعلی تذکر داده شود که گروهی به شدت به دنبال این هستند که مردم از حرکت اصلاحی دست بکشند و به خشونت روی آورند، تا حرکت مردم سرکوب شود. ما باید مرز خود را شفاف کنیم تا توجیهی برای سرکوب و خشونت علیه مردم نباشد. بسیاری از بزرگان و دلسوزان از این وضعیت ناراضی اند، اما گروهی بی ریشه در انقلاب ایران قدرت را در دست گرفته اند و به هیچ وجه قصد ندارند از آن دست بکشند و این به ضرر جامعه است. من و آقای موسوی هم در همین جا با هم در مورد این مسائل صحبت کردیم که نباید هیچ خشونتی در جامعه وجود داشته باشد...
با ۹۵ امتیاز و ۵ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

آیت الله العظمی منتظری: قرار بود بسیج در راه خدا باشد نه در راه شیطان

Posted: 29 Nov 2009 07:03 AM PST

...‏ ‏معظم له در توضيح اين مرتبه نفس ، ضمن اشاره به حوادث خشونت بار پس از انتخابات و‏ ‏برخوردهاي خشن نيروهاي امنيتي و نظامي با مردم كه گاه برخي نيروهاي بسيج هم در آن شركت‏ ‏داشته اند، اين اعمال خشونت آميز با معترضين را خلاف شرع و قانون دانسته و ضمن طرح‏ ‏پرسش هايي خطاب به كساني كه مردم را مورد ضرب و جرح قرار دادند، فلسفه تشكيل بسيج را‏ ‏بسيج در راه خدا دانستند نه بسيج در راه شيطان. و تمامي كساني كه به دست مأموران كتك خورده اند حتي اگر‏ ‏خراشي به بدن آنها وارد شده باشد را داراي ديه دانسته و فرمودند: زدن مردم به چه مجوزي ؟! آيا هر‏ ‏كس مرا قبول ندارد بايد كتك بخورد؟! حضرت امير(ع ) با اين که معصوم بودند در خطبه 216 نهج البلاغه به مردم خطاب‏ ‏كرده و مي‎فرمايد: شما خود را باز نداريد از گفتار حق و مشورت عادلانه ، من ذاتا فوق خطا نيستم‏ ‏مگر اين كه خدا مرا كفايت كند. حتي حضرت علي (ع ) با اين عظمت خود را ذاتا فوق خطا نمي داند.‏ ‏چرا مردم را كتك مي‎زنيد چون حرفتان را قبول ندارند؟‏ايشان تمامي اعمال خشونت بار را گناه و تضييع حق مردم دانسته‏ ‏و فرمودند: ضاربان علاوه بر اين که خلاف شرع انجام داده اند بايد ديه هم بپردازند. ‏ ‏همچنين ايشان ضمن اشاره به اين كه برخي ها مردم را كتك‏ ‏زده اند براي اين كه به آنها يك احسنت بگويند فرمودند: نفس‏ ‏لوامه انسان را ملامت مي‎كند كه چرا براي دنياي ديگران جهنم‏ ‏مي‎رويم ؟ آيا اين بدبختي نيست كه انسان براي دنياي ديگران به‏ ‏جهنم برود؟ ‏ ‏در ادامه معظم له مرتبه سوم را نفس ملهمه برشمرده كه دائم حق‏ ‏و باطل را به او اعلام و القاء مي‎كند. و مرتبه چهارم ، نفس مطمئنه‏ ‏است چنانچه آيه قرآن مي‎فرمايد: (يا ايتها النفس المطمئنة ارجعي‏ ‏الي ربك راضية مرضيه ...) كه فرد از اطمينان قلب بالايي در برابر‏ ‏حوادث و ناملايمات برخوردار است . مانند امام حسين (ع ) كه با‏ ‏آن همه مصيبت و كشته شدن اصحاب و ياران و اولادش ، ولي‏ ‏دلش محكم و استوار بود. و واقعا قرباني واقعي را امام حسين (ع )‏ ‏در روز عاشورا كرد. ‏ ‏در پايان معظم له براي رفع گرفتاري ها، آزادي زندانيان در بند و‏ ‏استجابت دعاها دعا نمودند.
با ۹۴ امتیاز و ۵ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

شيراز پس از تهران!

Posted: 29 Nov 2009 05:23 AM PST

فرمانده سپاه فجر استان فارس با اعلام اينکه اعتراضات مردم در شهر شيراز به احاظ گستردگی پس از تهران از ساير شهرها بيشتر بود،از بسيج به عنوان نيروی اصلی در سرکوب اين اعتراضات نامبرد. سرتيپ پاسدار غلامحسين غيب‏پرور که روز پنج شنبه در جريان مانور نيروهای بسيج و در حضور عزيز جعفری فرمانده کل سپاه سخنرانی می کرد از اعتراض مسالمت آميز مردم به عنواناغتشاش نامبرد و گفتشيراز پس از تهران،‌ بيشترين فتنه‌ها را در اغتشاشات اخير داشت اما بسيجيان شيراز با اقتدار مقابل آنها ايستادند و ارادت و وفاداری و ادعای خود را در همراهی با مقام عظمای ولايت ثابت کردند
با ۸۹ امتیاز و ۵ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

پارلمان هلند سپاه پاسداران را درلیست سازمانهای تروریستی قرار داد

Posted: 29 Nov 2009 04:49 AM PST

نمایندگان محافظه کار و لیبرال پارلمان هلند در جلسه اخیر خود به قطعنامه ای رای دادند که طی آن از اتحادیه اروپا خواسته شده است نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سیاه سازمان های تروریستی اتحادیه اروپا قرار گیرد! به گزارش عصر ایران ، روزنامه اسراییلی " جروزالم پست " با انتشار این خبر می نویسد : " اين نخستين باري است كه پارلمان يك كشور اروپايي ،‌سپاه پاسداران را يك سازمان تروريستي ناميده است ." در این قطعنامه مداخله جویانه سپاه پاسداران به اقدامات تروريستي متهم شده و حمایت سپاه از حماس و حزب ‌الله و نیز آنچه که نقش سپاه در برخورد با معترضان انتخاباتي در ايران ناميده شده، محكوم شده است. در اين قطعنامه از دولت هلند خواسته شده تـا بـراي قـرار گـرفتن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌هاي تروريستي اتحاديه اروپا تلا‌ش كند.قرار است این قطعنامه در جلسه شورای اروپا در ماه دسامبر در بروکسل به مورد بحث گذاشته شود. در همين حال، پارلمان هلند با تصويب قطعنامه ديگري، از " سازمان بين‌المللي دريانوردي " (IMO) خواسته است تا شركت كشتيراني جمهوري اسلا‌مي را از عضويت در شوراي عمومي اين سازمان محروم كند. پارلمان هلند در توجيه اين خواستــــــــه خود، مدعي شده است كه شركت كشتيراني جمهوري اسلا‌مي درصادرات غيرقانوني سلا‌ح به كشورها و گروه‌هاي خارجي، نقش دارد. پیش از این کنگره آمریکا سپاه پاسداران ایران را یک سازمان تروریستی خوانده بود .
با ۸۷ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

هشدار استاد حوزه علمیه قم؛آیت‌الله جوادی آملی: مردم اگر از لباس دین خلافی ببینند، از دین خدا خارج می‌شوند

Posted: 29 Nov 2009 04:55 AM PST

آیت‌الله جوادی آملی گفت: «مردم اگر از لباس دین و روحانیت خلافی ببینند، فوج فوج از دین خدا خارج می‌شوند». آیت الله عبدالله جوادی آملی بعد از ظهر شنبه در دیدار با مدیر کل و مسئولان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم اظهار داشت: «از آن جا که اکثریت مردم جامعه ما دین خود را از همین حسینیه‌ها، مساجد و منابر دارند لذا باید این نهاد‌ها به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین سرمایه و ذخیره اسلام و روحانیت حفظ شود». وی افزود: «مساجد، منابر و حسینیه‌ها سند 6 دانگ شرف و مقاومت این کشور در برابر دشمنان هستند و اگر خدای ناکرده تضعیف شوند ممکلت ما همچون قضایای جنگ جهانی دوم و کودتای ننگین 28 مرداد، تسلیم بیگانگان می‌شود». جوادی آملی ادامه داد: «ما در جریان دفاع مقدس، 10 سال با دشمنان جنگیدیم نه 8 سال چرا که در دو سال ابتدای انقلاب نیز با شورش‌ها و کود‌تا‌های داخلی در نبرد بودیم و رمز موفقیت و استقامت ما در جنگ تحمیلی وجود همین مساجد و حسینیه‌ها و قیام روحانیت، مراجع و امام راحل بود». ارتباط سازمان تبلیغات اسلامی با علما و مراجع تقلید نباید در حد تشریفات باشد وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر این که ارتباط سازمان تبلیغات اسلامی با علما و مراجع تقلید نباید در حد تشریفات باشد، ابراز داشت: «ارتباط سازمان تبلیغات اسلامی با علما و روحانیت باید از دو منظر باشد، نخست آن که این سازمان پیام و آثار علما را به جامعه عرضه و دیگر آن که نیاز‌ها و مشکلات روز جامعه را به علما منتقل کند». جوادی آملی فعالیت‌ سازمان تبلیغات اسلامی را در سه محور تبلیغ، تعلیم و تحقیق عنوان کرد و گفت: «سازمان تبلیغات باید با تأسی از شیوه انبیای الهی در ارشاد و هدایت اقشار مختلف مردم، برای خواص جامعه از شیوه تحقیق، برای حوزویان و دانشگاهیان از شیوه تعلیم و برای توده‌های مردم که دین خود را از مساجد و حسینیه‌ها و منابر دارند از شیوه تبلیغ استفاده نماید». وی در پایان به نقش و اهمیت دعا و عنایات الهی در حفظ و حراست از این کشور اسلامی اشاره کرد و گفت: «جمعیت شرکت کننده در مراسم روز عرفه نشان داد که مردم دین خود را از همین نماز جمعه‌ها و منابر و تبلیغات دینی دارند و ما باید قدردان این سرمایه الهی بوده و در حفاظت از آن کوشا باشیم».
با ۸۴ امتیاز و ۵ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

وضعیت حاد جسمی زندانی سیاسی که دچار قطع نخاع است

Posted: 29 Nov 2009 10:50 AM PST

زندانی سیاسی هادی عابد با خدا 50 ساله که دچار قطع نخاع است و قادر به حرکت نیست. بیش از 20 روز است که در بهداری زندان مرکزی رشت نگهدای می شود. شرایط جسمی او بدلیل عدم رسیدگی پزشکی رو به وخامت گذاشته است . در حدود 4 هفته است که سوند ادراری او عوض نشده در صورتیکه می بایست هر هفته یک بار عوض می شد.این مسئله باعث شده است که عفونت در خون او افزایش یابد و رنگ چهره اش زرد شود .علیرغم گذشت 20 روز از مکاتبات بهداری زندان با پزشک قانونی مبنی بر اینکه او قادر به تحمل کیفرنیست و خواستار اقدام در این باره شده بودند. امروز به پزشک قانونی انتقال داده شد و به خانواده وی اعلام شد که این مسئله را بررسی خواهند کرد.هر ساعتی که از بازداشت او می گذرد جان وی را در معرض خطر جدی قرار می دهد. به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی هنگامی که این زندانی سیاسی به پزشک قانونی آورده شد 2 سرباز همراه وی قصد داشتند او را از خودرو بر روی برانکارد قرار دهند ولی قادر به حمل او نبودند که با کمک مردم بر روی برانکارد قرار داده شد . حاضرین در پزشک قانونی و عابرین با دیدن این صحنه واینکه متوجه شدن او یک زندانی سیاسی که دچار قطع نخاع است از این عمل ضد بشری رژیم سخت بر آشفته شدند و بعضی از آنها اقدام به اعتراض نمودند و در عرض مدت کوتاهی تعداد زیادی از مردم در آنجا تجمع کردند.مامورین حاضر و همراه وی از ترس شدت یافتن اعتراضات مردم شتاب زده وی را به درون پزشکی قانونی منتقل کردند. بهداری زندان از رسیدگی جدی به زخم های این زندانی سیاسی خوداری می کند و این مسئله باعث ایجاد عفونت در زخمهای او شده است .او در طی 4 هفته بازداشت بشدت دچار کاهش وزن شده و از زمان بازداشت تا به حال از استحمام کردن محروم بوده و در وضعیت بسیار بد بهداشتی نگهداری می شود.آقای عابد با خدا قادر به ایستادن و راه رفتن نیست و امور شخصی اش با کمک دیگران صورت می گیرد. از طرفی دیگر وزارت اطلاعات برای تحت فشار مالی قرار دادن این خانواده که در کار میکس و ادیت فیلمهای ازدواج بودند تمام وسایل کار آنها را از چندین ماه پیش ضبط کرده است. این گزارش می افزاید لازم به یادآوری است که زندانی سیاسی هادی(همایون) عابد با خدا در شعبۀ 2 دادگاه انقلاب به 2 سال زندان محکوم شده است و در تاریخ 17 آبان ماه دستگیر و به زندان مرکزی رشت منتقل شد. او همچنین در دهۀ 1360 به دلیل هواداری از سازمان مجاهدین خلق چند سال در زندانهای اوین و قزل الحصار تحت شدیدترین شکنجه های جسمی و روحی بسر برد. پاسداران هنگامی که قصد دستگیری او را داشتند، بسوی وی شلیک کردند که در اثر اصابت گلوله، باعث قطع نخاع وی شد.قطع نخاع او باعث شده که تعدادی از اندامهایش بطور طبیعی عمل خود را نتوانند انجام دهند که از جملۀ آنها راه رفتن، مثانه (با سوند ) و کلیه و دستگاه گوارشی او بشدت آسیب دیده است.همچنین برادر وی هرمز عابد باخدا در دهۀ 1360 بخاطر هواداری از سازمان مجاهدین در زندان اعدام شد.
با ۸۳ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

آيت‌الله ‌منتظری: فلسفه تشكيل بسيج، ‏بسيج در راه خدا است نه بسيج در راه شيطان

Posted: 29 Nov 2009 08:46 AM PST

‏‏همزمان با عيد سعيد قربان آيت‌الله ‌منتظری طی سخنان كوتاهی در جمع علاقه‌مندانی كه برای ‏ديدار با وی گرد آمده‌بودند ضمن اشاره به فرمان الهی به حضرت ابراهيم برای ذبح حضرت‏ ‏اسماعيل‌، عيد قربان را فرصتي برای قربانی‌كردن "نفس شيطانی‌" توصيف نمود و نفس انسان را با‏ ‏توجه به آيات قرآن دارای چهار مرتبه دانست و گفت: "مرتبه اول نفس اماره است كه فرمانده كل قوا نفس انسان است كه به بدی‌ها و شرور انسان را‏ ‏وسوسه می‎كند. در مرتبه دوم نفس لوامه است كه در قبال گناهان انسان بی‌تفاوت نیست و پس از‏ ‏انجام گناه انسان را ملامت می‎كند." ‏وی در توضیح این مرتبه نفس‌، ضمن اشاره به حوادث خشونت‌بار پس از انتخابات و‏ ‏برخوردهای خشن نیروهای امنیتی و نظامی با مردم كه گاه برخی نیروهای بسیج هم در آن شركت‏ ‏داشته‌اند، این اعمال خشونت‌آمیز با معترضین را خلاف شرع و قانون دانسته و ضمن طرح‏ ‏پرسش‌هایی خطاب به كسانی كه مردم را مورد ضرب و جرح قرار دادند اظهار داشت: "فلسفه تشكیل بسیج،‏ ‏بسیج در راه خدا است، نه بسیج در راه شیطان و تمامی كسانی كه به دست مأموران كتك خورده‌اند حتی اگر‏ ‏خراشی به بدن آن‌ها وارد شده باشد را دارای دیه هستند،زدن مردم به چه مجوزی‌؟! آیا هر‏ ‏كس مرا قبول ندارد باید كتك بخورد؟!" آیت‌الله منتظری سپس اضافه کرد: "حضرت امیر(ع ) با این که معصوم بودند در خطبه 216 نهج البلاغه به مردم خطاب‏ ‏كرده و می‎فرماید: «شما خود را باز ندارید از گفتار حق و مشورت عادلانه‌، من ذاتا فوق خطا نیستم‏ ‏مگر این كه خدا مرا كفایت كند.» حتی حضرت علی (ع‌) با این عظمت خود را ذاتا فوق خطا نمی‌داند.‏ ‏چرا مردم را كتك می‎زنید چون حرفتان را قبول ندارند؟"
با ۸۲ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

بشنو از حداد ظالم: ۳۷ نفر کشته شدند که از اين تعداد ۲۰ نفر بسيجی بودند!

Posted: 29 Nov 2009 12:31 PM PST

رئيس کميسيون فرهنگی مجلس با تشريح حوادث بعد از انتخابات خطاب به معترضين به نتايج انتخابات گفت: شما با شعار انتقاد از دولت که حق شما و هر شهروند ديگر است، وارد کارزار انتخاباتی شديد، اما اکنون ملت شاهد آن است که گروهی با حمايت رسانه‌های بيگانه به نام شما به انتقام از انقلاب برخاسته‌اند. آيا از اين‌که چنين راهی را آغاز کرده‌ايد و به چنين مسيری منتهی شده راضی هستيد؟ اگر راضی نيستيد و خود را حقيقتا پيرو امام راحل و معتقد به ولايت فقيه می‌دانيد چرا صريحا راه خود را از دشمنان امام و انقلاب جدا نمی‌کنيد؟ به گزارش خبرنگار ايلنا، غلامعلی حداد عادل در نطق پيش از دستور گفت: اکنون که مقام معظم رهبری همگان را به وحدت و دوستی و برادری دعوت می‌کند جا دارد همگان خصوصاً رسانه‌ها شعله آتش دشمن را خاموش کنند و به جنگ و غوغای لفظی خاتمه دهند. وی افزود: لازم است در اين فضا به جای عيب‌جويی‌های ملال‌آور، فضای سالمی را برای نقد و بررسی ايجاد کنند. رئيس کميسيون فرهنگی مجلس ادامه داد: مردم گرفتاری‌های گوناگونی دارند و از همه ما انتظار دارند به مشکلات آنها توجه کنيم. وی تصريح کرد: يکی از اين مشکلات ترافيک تهران است. مجادلات سياسی برای اين که مترو بهتر است يا مونوريل برای مردمی که در راه‌بندان‌های طاقت فرسا مانده‌اند، جز بدبينی ثمری ندارد. حدادعادل خاطر نشان کرد: لايحه هدفمندکردن يارانه‌ها اگر اجرا شود مملکت با موج گرانی همراه می‌شود. وظيفه، ‌مجلس، دولت و رسانه‌ها اين است که کمک کنند تا گرانی ناخواسته طعم اين لايحه را در کام مردم تلخ نکند. وی تصريح کرد: ورود کالاهای خارجی و به خصوص چينی و محصولات کشاورزی ميدان را برای توليدکننده و کشاورزی ايران تنگ کرده است. اين‌ها و مشکلات ديگر از ما راه‌حل می‌طلبد و راه‌حل وقتی پيدا می‌شود که خصومت و بدبينی، جای خود را به دوستی بدهد. رييس کميسيون فرهنگی مجلس گفت: وظيفه همه ماست که برای فضای دوستی اقدام کنيم. حدادعادل خاطر نشان کرد: انتقاد از دولت اگر به قصد تخريب نباشد هم به سود دولت است و هم مجلس. وی افزود: کشتار مسلمانان بی‌پناه يمن دل هر مسلمانی را به درد می‌آورد و سکوت جامعه جهانی و سکوت بسياری از کشورهای مسلمان جهانی از آن دردآورتر است. وی در بخش ديگری از سخنان خود به حوادث بعد از انتخابات اشاره کرد و گفت: با گذشت بيش از ۵ ماه از انتخابات ۲۲ خرداد بايد با نگاهی به حوادث اين چند ماه منصفانه و به دور از حب و بغض به ارزيابی نشست. حدادعادل تاکيد کرد: تبليغات انتخابات در فضای کاملا آزادی صورت گرفت و هيچ مانعی برای اظهارنظر نامزدها وجود نداشت. در اين فضا مردم نيز آزادانه از نامزدهای مورد نظرشان حمايت و در روز انتخابات با نظم باشکوهی آرايشان را به صندوق‌های رای ريختند؛ به گونه‌ای که شرکت ۴۰ ميليون نفر از مردم در انتخابات که ۸۵ درصد از واجدان شرايط را رقم می‌زد، به خودی خود يک پيروزی و افتخار بزرگ بود. وی ادامه داد: اين حضور انبوه مردم در انتخابات نشانه موفقيت و نهادينه شدن آزادی و مردم‌سالاری دينی در ايران است. علاوه بر آن می‌توان گفت که اين حضور نشانه‌ اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی ايران است؛ چرا که مردم می‌دانستند نظام در آرای آنها خيانت نمی‌کند، لذا به پای صندوق‌های رای آمدند. نماينده مردم تهران تاکيد کرد: با وجودی که مردم در ۳۰ سال گذشته در انتخابات‌های گذشته اطمينان پيدا کردند که نظام جمهوری اسلامی ايران به آرايشان خيانت نمی‌کند، اما فردای روز انتخابات در حالی که هنوز چند ساعت از شمارش آرا نگذشته بود، تهمت تقلب در انتخابات زده شد، بدون آن‌که دليلی بر اثبات اين مدعا عرضه شود. مدعيان تقلب خواهان ابطال فوری انتخابات شدند که دلايل آنها عمدتا به رفتار دولت در هفته‌های قبل از رای‌گيری و به سخنان مطرح شده در مناظره‌ها مربوط می‌شد. حدادعادل اظهار داشت: آن‌چه در اين بين مايه تعجب بود آن است که آنها تا زمانی که خود را پيروز انتخابات می‌دانستند، اين امور را سبب ابطال انتخابات بيان نمی‌کردند، اما زمانی که از نتايج آرا مطلع

__._,_.___
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ