کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۸ آذر ۷, شنبه

[farsibooks] Saturday 28 November 20009 AAzar 7th 1388, Fwd: بالاترین

 

From http://balatarin.com FYI...


---------- Forwarded message ----------
From: بالاترین <dailyemail@balatarin.com>
Date: 2009/11/28
Subject: بالاترین
To: iskandar.hai@gmail.com


بالاترین


تاج و عمامه یکی است

Posted: 28 Nov 2009 02:53 AM PST

ما سبزها مانند سال ۵۷ تاج و عمامه را جایگزین نخواهیم کزد . آدم عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود . می گویند تجربه گران به دست می آید و ایران ما برای این تجربه ، هزینه سنگینی پرداخته است . ما دنبال ولی فقیه خوب یا شاه خوب نیستیم و از بالا نشاندن یک نفر که عنان مملکت را به دست بگیرد خسته شده ایم. فقیه و شاه مشروطه هم نمی خواهیم ، چون پول مفت نداریم به کسی بدهیم تا برای خودش در مهمانی ها و مسافرتها روزگار بگذراند و به ریش ما بخندد . ما سیستمی جمهوری و دمکراتیک می خواهیم .که در آن تک تک ایرانی ها قادر باشند بر اساس شایستگی و با رای مردم بر بالاترین مسند اداره کشور بنشیند .
با ۲۱۰ امتیاز و ۵۵ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

عکس: باز هم اين بسيجيه، امروز نماز عيد قربان

Posted: 28 Nov 2009 08:19 AM PST

ندارد
با ۱۸۹ امتیاز و ۴۷ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

احمد خاتمي در نماز عید قربان: حضرت ابراهیم و فرزندش بسیجی بودند!

Posted: 28 Nov 2009 06:24 AM PST

(همراه با فایل صوتی) +خاتمي با بيان اينكه اكنون در اوج جنگ نرم عليه انقلاب اسلامي هستند،مدعی شد:‌ يكي از ابزار اين جنگ ايجاد اختلاف در جامعه و رويارويي مردم با مسئولان نظام، ايجاد بدبيني مردم نسبت به آنان و در واقع درست كردن اجماع مركب عليه همه مسئولين نظام است؛ادامه داد : اينكه بعضي روزنامه‌ها رئيس‌جمهور را بكوبند، بعضي رئيس مجلس، بعضي رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و بعضي هم رئيس قوه قضائيه را بكوبند كه در اين صورت ديگر چيزي باقي نمي‌ماند. خاتمي در ادامه خطبه دوم با اشاره به سیاست صدور بحران در روابط بین الملل که همواره مد نظر نظام خاکم بر ایران بوده است نسبت به رخدادهای اخیر در یمن واکنش نشان داد و گفت : امروز صعده، غزه و لبنان ديگر است و عربستان در حالي كه حتي رعايت ماه حرام را نمي‌كند در يك روز هزار موشك در اين كشور مي‌زند. این ادعاها در حالی مطرح میشود که رژیم حاکم بر ایران غالباً سرکوب ها و ویران کردن خانه ها و مساجد اقلیتهای قومی - مذهبی را در ماههای حرام انجام می دهد.
با ۱۱۱ امتیاز و ۲۹ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

عید من نوروز است

Posted: 28 Nov 2009 03:29 AM PST

زان رو که نژاد اریا داشتیم میراث عرب به هیچ انگاشتیم تاریخ اگر گواهی میداد ما خون اریا به رگ داشتیم
با ۱۰۹ امتیاز و ۴۲ نظر فرهنگ و هنر فرستاده شده در بخش
نظرات

مخملباف: عروس خامنه ای در حمایت از جنبش سبز طلاق میگیرد

Posted: 28 Nov 2009 06:13 AM PST

مخملباف در مصاحبه با دیوید فراست : جنبش سبز به خانه خامنه ای نفوذ کرد. عروس خامنه ای در حمایت ازجنبش سبز طلاق میگیرد. (در مصاحبه جمعه با دوید فراست برنامه "frost over the world" زمان ۴:۱۵ )
با ۱۰۷ امتیاز و ۳۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

اسلام عامل تمام عقبماندگیها و نابسامانیهای اجتماعی ما

Posted: 28 Nov 2009 07:30 AM PST

1400سال است که اهریمن شوم و تاریک اسلام بر خاک و جان و مال و ذهن ایرانی سایه انداخته و وسیله ای شده است در دست کلاهبرداران و قاتلان و غارتگران تا با استفاده از آن مردم نادان را استثمار کرده و هرکه سد راهشان بود با فتوایی جانش بستانند. هر زمان کسانی بوده اند که بگویند اسلام خودش خوب است و این حاکم از آن سوءاستفاده میکند و دوباره خلیفه ای دیگر آمد و ..1400سال است که خودرا گول زده ایم. اینبار نباید گول بخوریم . دیگر نباید فکر کرد اسلام واقعی اگر اجرا شود همه خوشبخت میشوند..اسلام دینیست که خون میخواهد..سر بریده و اعضای بریده میخواهد..اسلام واقعی اگر اجرا شود یک زن حق تحصیل ندارد..همه باید بمب به خود ببندیم و کفار را بکشیم..اسلام واقعی را طالبان و خمینی تا حدودی اجرا کردند. اسلام واقعی را خمینی وبن لادن و مصباح یزدی میشناسند..نه تو جوجه ای که تازه سر از تخم درآورده ای و موسیقی گوش میدهی و دوست دختر داری و ریشت را میزنی و در آخر هم میگویی اسلام واقعی خودش خوب است.! اسلام مایه ننگ و عقبماندگیست و با نابودی اش 95درصد مشکلات جامعه ما خودبخود حل خواهد شد. از گرداب انتظار سعادت نداشته باشید..
با ۱۰۵ امتیاز و ۲۷۷ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

سایت ابراهیم نبوی کارش را آغاز کرد

Posted: 28 Nov 2009 05:54 AM PST

سایت ای نبوی دات کام از امروز کار خودش را آغاز می کند، یعنی آغاز کرد. با این وب سایت کلیه دوستان و همراهان ما می توانند به همه نوشته های منتشر شده و منتشر نشده، و حتی نوشته نشده ابراهیم نبوی دسترسی پیدا کنند. نه سال قبل، من و دوستانم در نبوی آنلاین که بعد از توقیف عمومی نشریات اصلاح طلب مطالب مرا منتشر می کرد، سعی کرده بودیم یک سایت اینترنتی خاص ایجاد کنیم تا کسانی که می خواهند نوشته های مرا بخوانند، یا مجموعه آن را در دسترس داشته باشند، بتوانند به یک سایت اینترنتی مشخص دسترسی پیدا کنند. نبوی آنلاین، بعد از یکی دو سال حضور موفق، اول نبوی آندرلاین شد و بعد برای همیشه در معرض آفلاین کامل قرار گرفت. اینکه این مثنوی مدت زیادی تاخیر شد و مدتی گویا بودیم و داستان دوم دام که برخی مطالب من در آن منتشر می شد، شرحش نه هفتاد من کاغذ که هفتاد گیگ اطلاعات می شود و حالا چه لزومی دارد که اصلا درباره خون و شیر و این چیزها حرف بزنیم؟ فعلا " ای نبوی دات کام" کارش را آغاز کرده است، کاری که آغازش همین است که می بینید. یک گروه از دوستان من از همه جای ایران و بیرون تلاش می کنند تا این سایت بتواند همه مطالب مرا که در این بیست سال منتشر شده یک جا گرد بیاورند و همه مطالبی که روزانه نوشته می شود نیز بسرعت در ای نبوی منتشر شود.
با ۹۷ امتیاز و ۲۳ نظر فرهنگ و هنر فرستاده شده در بخش
نظرات

به اميد روزى كه هيچ چيز را به درگاه هيچ خدايى قربان نكنيم.

Posted: 28 Nov 2009 03:52 AM PST

خدای تشنه خون؟؟
با ۹۰ امتیاز و ۳۱ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

بورکینافاسو هم به جمهوری‌اسلامی بیــــلاخ نشان داد (ملا حسنی)

Posted: 27 Nov 2009 09:30 PM PST

خاک بر سر دیپلماسی عقب مانده جمهوری اسلامی که حتی عرضه نداشت رای بورکینافاسو را هم به نفع خود جلب کند. خوشبختانه و بحول قوه الهی و امدادهای غیبی و تدابیر داهیانه مقام مصغر رهبری٬ امروز شورای حکام موفق شد قطعنامه مهمی را علیه فعالیت‌های هسته‌ای حکومت اسلامی ایران به تصویب برساند. این قطعنامه دست‌آویزی است برای شورای امنیت سازمان ملل که قرار است پوست آخوندها را بکنند. جالب اینجاست که از میان ۳۵ کشور صاحب رای فقط سه کشور ونزوئلا و کوبا و مالزی رای منفی دادند. این بدبخت‌ها با این همه باج دادن‌ها و ریخت و پاش‌ها نه تنها نتوانستند رای روسیه و چین را جلب کنند بلکه کشورهایی مثل بورکینافاسو هم که روزی حیاط خلوت آقایون بود و قرار بود بعد از سقوط جمهوری اسلامی٬ همه آخوندا به آنجا فرار کنند نیز به آنها پشت کرد و به آن قطعنامه رای مثبت داد. حالا از فردا برادران بسیجی جلوی سفارت بورکینافاسو خودشان را جر خواهند داد و روزنامه کیهان اسناد ارتباط بورکینافاسو با بنیاد سورس را منتشر خواهد کرد. واقعا که چقدر احمق هستند این گوساله‌ها. کشور ما را از کجا به کجا تنزل دادند. بی شک ضعیف ترین و مفتضح‌ترین و بی عرضه ترین حکومت در طول تاریخ ایران همین حکومت است. اینها پادشاهان قاجار را روسفید کردند. بابا صد رحمت به فتحعلی شاه قاجار! لااقل سرش توی حرمسرا گرم بود و از سر و کول خانم ها بالا میرفت و کاری به کار مملکت نداشت. این سیدعلی شاه قالتاق مملکت ما را تبدیل کرده به خانه شمسی دندان طلا. همه می آیند خانه شمسی خانم حالشان را میکنند و وقتی بیرون میروند کلی علیه شمسی خانم بدگویی میکنند که چقدر دهانش بو میداد! موهایش را هم کوتاه نکرده بود.(منظور ریش مقام عظماست نه چیز دیگر). اه اه چقدر هم ور میزد! هر کس از کنار این حکومت رد میشود اول مقداری پول میگیرد و بعد که خرش از پل گذشت یک بامیچه میزند توی سر این بدبخت های پخمه. حالا بگذار مقام مصغر رهبری هی زر بزند که ما بزرگترین قدرت منطقه ایم! و از این شر و ورها...
با ۸۹ امتیاز و ۲ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

ندای ملت را که کشتید ،فریاد به جایش آمد . اگر عاطفه را به بند بکشید ، چه میماند جز نفرت ؟

Posted: 28 Nov 2009 02:49 AM PST

ندا ، صدای یک ملت بود . آوازی خوش که آزادی را فریاد میکرد و حق انتخاب را . به زور کودتای جهالتتان آنرا به خون کشیدید . ندایمان را فرو نخوردیم و از آن پس فریاد زدیم . سهراب را کشتید و دانستیم که باید چون رستم بایستیم . اشکان را کشتید ، اشکمان را پاک کردیم و بغضمان را فرو خوردیم . عاطفه را هم میخواهید به بندکشید ؟ آخر حرامیان ، با بند عاطفه چه برایمان میماند جز خشم ؟ بترسید در دلهای سیاهتان که با حبس شدن عاطفه ، خشم جای آنرا میگیرد و موجی را که سر باز ایستادن نیست ، چون به خشم آید ،پایه های سست حکومت جهل و جور و فسادتان را با خود خواهد برد تا قهقرای سیاه تاریخ . به خود آیید و با دم شیر پرچم سه رنگ ایران بازی نکنید . ما سبز را برگزیده ایم به نشان اصلاح و نوسازی . سپید بودیم به نشان صلح و آرامش . اما مام میهن ، رنگ دیگری هم در بیرقش دارد . از سرخی ذهنمان بترسید که روز آن اگر برسد ، لحظه ای را تاب مقاومتتان نیست در برابر خونخواهی این ملت آزاده . بترسید و تفنگهایتان را زمین بگذارید . این آخرین پیام است .
با ۸۸ امتیاز و ۵ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

و در ابتدا ببعی فقط گفته بود بـــع بـــع! (علیرضا رضایی)

Posted: 28 Nov 2009 03:59 AM PST

۱-پس مقرر شد تا گوسفند را بجاي اسمال قرباني كنند ۲-پس او را از ده سوار كرده آوردند ۳-با زور بشستند (حمام نميرفت) ۴-ورا آب همي دادند ۵-و به دانشگاه فرستادند ۶-چونانكه به اوستادي رسيد ۷-و چون قومشان نيك پشتكار ميداشت ۸-به اينجا رسيد ! قربان عيد شما ...
با ۸۷ امتیاز و ۱۳ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

خواهر خودسوزی کرده، مادر سکته؛ شمارش معکوس زندگی نوجوانی که زیر کابل اعتراف کرد

Posted: 28 Nov 2009 10:39 AM PST

محمدرضا حدادی، نوجوانی که در سال 1382 در سن 15 سالگی دستگیر شده با تأیید حکم، توسط دیوان عالی کشور و ارسال آن به دایره‌ی اجرای احکام دادسرای شیراز در معرض اجرای حکم اعدام قرار دارد. بنابر اعلام مقامات قضایی دستور نیابت اجرای حکم صادر شده و حکم مزبور به زودی در زندان عادل‌آباد شیراز اجرا خواهد شد. مادر محمدرضا از خودسوزی دخترش بعد از شنیدن خبر اجرای حکم می‌گوید: صبح داشتیم صبحانه می خوردیم که یک نفر از طرف زندان آمد و گفت: قرار است حکم "محمدرضا" اجرا شود. دخترم، نفت بخاری را برداشت، ریخت روی سرش وخودش را آتش زد. پتو انداختیم روی سرش.کوچه ی ما تنگ است و ماشین از آن رد نمی شود. با گاری رساندیمش بیمارستان. خودم سه مرتبه تا حالا سکته کردم. 15 سال است که پدر محمدرضا ما را ترک کرده. دو تا زن دیگر گرفته، هیچ کداممان را هم طلاق نمی‌دهد.هشت تا بچه را با کلفتی و خون دل بزرگ کردم. یک پسر دیگرم هم، یک دست و یک پایش فلج است. حالا هم فقط دستانم به درگاه خدا بلند است. هربار رفتم در خانه‌ی آقای رحمت با فحش بیرونم کردند. الهی، هیچ مادری داغ اولاد نبیند، بچه‌ی بی گناهم دارد می ره بالای دار.
با ۸۷ امتیاز و ۹ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

اگر سکس نداشتید پس چرا شماره تلفن او (شیرین عبادی )را داری؟

Posted: 28 Nov 2009 10:33 AM PST

مازیار بهاری این‌ روزها مصاحبه‌های متعددی انجام داده است. او در حاشیه «فستیوال بین‌المللی فیلم‌های مستند» با رادیو زمانه گفت‌وگو کرده است. در بخشی از این گفت‌وگو می‌خوانید: مازیار بهاری گفت که بارها از او پرسیدند که با چه کسانی سکس داشته و عکس‌های افراد مختلف و یا شماره تلفن‌ها را به او نشان می‌دادند و می‌پرسیدند که آیا با این شخص سکس داشته یا نه. به‌طور مثال از شیرین عبادی نام بردند و اینکه «اگر سکس نداشتید پس چرا شماره تلفن او را داری؟» به نظر شما جز اختلال شدید جنسی، چه محرک دیگری پشت این سوال می‌تواند نهفته باشد؟
با ۸۶ امتیاز و ۵ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

بازداشت یک استـــاد دانشگاه علم و صنعت

Posted: 28 Nov 2009 08:53 AM PST

خبرگزاری هرانا ـ روز سه شنبه 26 آبان آقای دکتر فرامرز جوانرودی از اعضای هیات علمی دانشکده مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران در منزل شخصی خود توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده و تا کنون اطلاع دقیقی از وضعیت ایشان و محل بازداشت ایشان در دست نیست. به گزارش خبرنامه امیر کبیر پیگیری های همسر آقای دکتر جوانرودی از طریق دانشگاه و اعضای صنف اساتید دانشگاه، تاکنون بی نتیجه بوده است و ایشان موفق به ملاقات دکتر جوانرودی و حتی خبردار شدن از محل بازداشت ایشان نشده‌اند.
با ۸۴ امتیاز و ۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

گنجی: تشکیل کمپین ملی محاکمه علی خامنه ای بخاطر جنایت

Posted: 28 Nov 2009 10:48 AM PST

اکبر گنجی از همه‌ی ایرانیان آزادی‌خواه خواست تا در تکمیل این پرونده‌ی جنایی هم‌کاری کنند. وی گفت :کاری که ما می‌کنیم در درجه‌ی اول شکایت این کمپین از علی خامنه‌ای خواهد بود، و این نیاز به هم‌کاری همه‌ی دوستان دارد. ما وب سایتی درست کرده‌ایم و پنج‌ـ‌شش هزار ایرانی تا کنون امضای‌اش کرده‌اند و درخواست‌مان این است که تمام ایرانیان عضو کمپینی شوند که یک پروژه‌ی ملی است. کار هم یک کار حقوق بشری است و اصلا کار سیاسی نیست، و حزب هم نیست. همه دارند کوشش می‌کنند به جنایات رهبران رژیم ایران رسیدگی شود. هر مرحله‌ای که اتفاق بیافتد، ما اعلام می‌کنیم و واقعا داریم با افراد متخصص در این مورد صحبت می‌کنیم. این پروژه از حالتی برخوردار است که امکان ندارد مجانی پیش برود. به‌هرحال ما مجبوریم برای این کار وکلای درجه‌ی یک بین‌المللی بگیریم و این به عضویت همه‌ی ما ایرانی‌ها در این کمپین نیاز دارد. این عملی خواهد بود و به جامعه‌ی ایران خیلی کمک می‌کند و امیدواریم که تا حدود زیادی باعث شود که خشونت‌ها را در ایران کاهش دهد. به هرحال خوب است که همه به این پروژه‌ی ملی کمک کنند که بتوانیم با حمایت تک‌تک دوستان آن را پیش ببریم و همه در جمع‌آوری اسناد هم برای این کار باید کمک کنند تا بشود این پروژه را پیش برد. البته این پروژه پروژه‌ی زمان‌بَری است. دادگاه‌های بین‌المللی مثل دادگاه‌های جمهوری اسلامی نیستند که شب حکم بدهند و صبح اعدام کنند. لذا مدرک می‌خواهد، سند می‌خواهد و ضمن این که مدرک و سند هم باشد. پیشنهادی که به من شده بود این بود که ضمن این کارِ بلندمدتی که می‌کنیم، یک کار کوتاه‌مدت هم بتوانیم بکنیم و آن تشکیل یک دادگاه بین‌المللی شفاهی اولیه است و بزرگ‌ترین حقوق‌دانان و وکلای جهان را، مثلا ۵۰ نفر را جمع کنیم برای مدت دوـ‌سه هفته و سران رژیم ایران را آن‌جا محاکمه کنیم.
با ۸۴ امتیاز و ۳ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

پارک لاله : یورش امروز نیروهای سرکوبگر با گاز اشک آور بسوی مادران عزادار 07 آذر 1388

Posted: 28 Nov 2009 10:42 AM PST

گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران: مادران عزادار علیرغم حضور تعدادی از نیروهای سرکوبگر و پرتاب گاز اشک آور و برخورهای توهین آمیز و غیر انسانی ، تجمع اعتراضی خود را از میدان آب نمای پارک لاله به خیابانهای تهران کشاندند و در حین راه پیمائی شروع به خانواندن سرود ای ایران و یار دبستانی نمودند. مادران عزادار از ساعت 17:00 در پارک حضور داشتند و هر لحظه بر تعداد آنها افزوده می شد . ساعت 17:15 دقیقه اقدام به راه پیمائی به دور میدان آب نما نمودند که با برخورد وحشیانه نیروهای ولی فقیه مواجه شدند و از ادامه راه پیمائی آنهادر پارک ممانعت گردیدد.ولی مادران قهرمان و دختران جوان شرکت کننده در این حرکت اعتراضی ،راه پیمائی خود را از پارک لاله بسوی خیابان کارگر و 16 آذر و بلوار گشاورز به مسافت طولانی ادامه دادند. مادران و دختران جوان راه پیمائی خود را به خیابانهای تهران کشاندند. آنها با روشن کردن شمع و خواندن سرود ای ایران و یاردبستانی در خیابانها به اعتراضات خود ادامه دادند. ماشینها با مشاهدۀ راه پیمائی اعتراضی مادران به حمایت از آنها اقدام به بوق زدند می کردند و تعدادی از عابرین پیاده به حرکت اعتراضی مادران پیوستند. تعداد مادران و دختران جوانی که در راه پیمائی امروز شرکت داشتند به بیش از 150 نفر تخمین زده می شد. نیروهای سرکوبگر انتظامی و لباس شخصی حوالی ساعت 17:45 دقیقه برای متفرق کردن مادران اقدام به پرتاب گاز اشگ آور نمودند که تعدادی از مادران دچار ناراحتی تنفسی شدند. ولی مادران قهرمان با خواندن سرود به اعتراضات خود ادامه دادند و به اعمال سرکوبگران توجهی نکردند. رفتار نیروهای سرکوبگر با مادران و دختران جوان توهین آمیز و وحشیانه بود . این راه پیمائی تا حوالی ساعت 18:00 ادامه داشت. فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران 07 آذر 1388 برابر با 28 نوامبر2009
با ۸۲ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

‫به حال ایران باید گریست

Posted: 28 Nov 2009 12:03 PM PST

‫مملکتی با اینهمه سابقه تاریخی امروز هم ردیف پایین ترین کشورهای جهان قرار گرفته است.اینهمه منابع خدادادی و نیروی انسانی زبده،اینهمه ثروت و این در حالیست جوان ایرانی همردیف بنگلادشی و پاکستانی و ... در کمپهای اروپایی در انتظار گدایی پناهندگیست.رئیس جمهورش مسخره عالم و ادم است و روزی نیست که شبکه های تلوزیونی دنیا او را به سخره نگیرند.در استانه سال ۲۰۱۰ دانش اموز ایرانی باید بیاموزد که با پای چپ به موال برود یا پای راست.مملکتی با اینهمه ثروت و منابع و جمعیتی در حدود نصف جمعیت ژاپن،اما با امار بالای بیکاری و اعتیاد و فساد و بی قانونی.مملکتی که باند بازی و رشوه و فساد اداری از در و دیوارش میریزد و ابلهی مثل احمدی نژاد دارد که از مدیریت جهانی حرف میزند.اپوزوسیون خارجیش هنوز در کودتای ۲۸ مرداد فریز شده و اپوزوسیون داخلیش لابلای فرمان ۸ ماده ای امام کذابش به دنبال مردم سالاری اسلامی می گردد.مملکتی که به سابقه چند هزار ساله اش مینازد حال انکه در استانه سال ۲۰۱۰ پول و گذرنامه اش به اندازه یک کاغذ پاره نیز اعتباری ندارد.مملکتی که یک ملای بیسواد اختیار همه چیزش را در دست دارد و الگویش کره شمالی اتمیست که مردمش از فرط گرسنگی علف می خورند.نگاهی به چهره های نفرت انگیز سردمداران رژیم ملایان بیندازید.چهره هایی کریه با تفکراتی به مراتب کریه تر.واقعا به حال ان مملکت باید گریست.
با ۸۲ امتیاز و ۱۵ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

شیرین عبادی: دولت دروغگوست /آمریکا سرقت نوبل عبادی را محکوم کرد

Posted: 28 Nov 2009 09:08 AM PST

ایالات متحده آمریکا، رفتار جمهوری اسلامی با شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل را تقبیح کرد. خانم عبادی می گوید: «همسرم یک صندوق امانات در بانک داشت و جایزه نوبل من و مدال لژیون دونور من در آن بود. جایزه نوبل در صندوق امانت بانک تجارت بود و آن‌ها این صندوق امانت را مصادره کرده‌اند.» این در حالی است که وزارت خارجه ایران، «توقیف مدال و دیپلم نوبل صلح» شیرین عبادی را «با مسائل مالیاتی» مرتبط دانسته و خبر توقیف آن را رد کرده‌اند. وزارت خارجه ایالات متحده در بیانیه‌ای، گزارش‌ها در خصوص شیوه برخورد دولت ایران با شیرین عبادی را «نگران کننده» دانسته است.بر اساس این بیانیه، «این اقدام نمونه دیگری از بی‌توجهی سران ایران به حقوق بشر است.» وزارت خارجه آمریکا از مقام‌های ایران خواسته است که به «آزار و اذیت» شیرین عبادی پایان دهند و به حقوق شهروندان ایرانی که تلاش می‌کنند صدایشان را به گوش جهان برسانند، «احترام» بگذارند. شیرین عبادی، حقوقدان و فعال ایرانی حقوق بشر، روز گذشته جمعه، مقام‌های ایران را در مورد انکار «مصادره مدال نوبل صلح» خود، به «دروغ‌گویی» متهم کرد.
با ۸۱ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

یورش نیروهای سرکوبگر با گاز اشک آور بسوی مادران عزادار

Posted: 28 Nov 2009 10:52 AM PST

بنابه گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،مادران عزادار علیرغم حضور تعدادی از نیروهای سرکوبگر و پرتاب گاز اشک آور و برخورهای توهین آمیز و غیر انسانی ، تجمع اعتراضی خود را از میدان آب نمای پارک لاله به خیابانهای تهران کشاندند و در حین راه پیمائی شروع به خانواندن سرود ای ایران و یار دبستانی نمودند. مادران عزادار از ساعت 17:00 در پارک حضور داشتند و هر لحظه بر تعداد آنها افزوده می شد . ساعت 17:15 دقیقه اقدام به راه پیمائی به دور میدان آب نما نمودند که با برخورد وحشیانه نیروهای ولی فقیه مواجه شدند و از ادامه راه پیمائی آنهادر پارک ممانعت گردیدد.ولی مادران قهرمان و دختران جوان شرکت کننده در این حرکت اعتراضی ،راه پیمائی خود را از پارک لاله بسوی خیابان کارگر و 16 آذر و بلوار گشاورز به مسافت طولانی ادامه دادند. مادران و دختران جوان راه پیمائی خود را به خیابانهای تهران کشاندند. آنها با روشن کردن شمع و خواندن سرود ای ایران و یاردبستانی در خیابانها به اعتراضات خود ادامه دادند. ماشینها با مشاهدۀ راه پیمائی اعتراضی مادران به حمایت از آنها اقدام به بوق زدند می کردند و تعدادی از عابرین پیاده به حرکت اعتراضی مادران پیوستند. تعداد مادران و دختران جوانی که در راه پیمائی امروز شرکت داشتند به بیش از 150 نفر تخمین زده می شد. نیروهای سرکوبگر انتظامی و لباس شخصی حوالی ساعت 17:45 دقیقه برای متفرق کردن مادران اقدام به پرتاب گاز اشگ آور نمودند که تعدادی از مادران دچار ناراحتی تنفسی شدند. ولی مادران قهرمان با خواندن سرود به اعتراضات خود ادامه دادند و به اعمال سرکوبگران توجهی نکردند. رفتار نیروهای سرکوبگر با مادران و دختران جوان توهین آمیز و وحشیانه بود . این راه پیمائی تا حوالی ساعت 18:00 ادامه داشت
با ۸۰ امتیاز و ۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

اگر در توانت نیست برای اعتراض به خیابان بیای لااقل این کارهای کوچیک رو که میتونی انجام بدی! (تنبلی نکنید)

Posted: 28 Nov 2009 11:47 AM PST

اگر در توانت نیست به خيابان بيايي... اگر در توانت نيست كه اعلاميه و شبنامه و وي سي دي پخش كني... اگر در توانت نيست كه روي ديوار شعارنويسي كني... حداقل مي تواني از اسكناس هايي كه خرج مي كني از هر 10 تا يكي را پشت نويسي كني نيازي نيست شعار راديكال هم بنويسي مثلا "به سوي 16 آذر سبز"، "ما بيشماريم (علامت وي)"، "ما همه ندا و سهرابيم"، "ايراني از استبداد بيزار است" و... و مي تواني ۱۶ آذر ساعت ۶ براي تظاهرات با اتومبيلت به ساخت ترافيك كمك كني، لازم نيست چراغت را هم روشن كني و يا حتي بوق بزني فقط آهسته در آن اطراف حركت كن. یا مي تواني كالاهايي كه از طريق رسانه كودتا تبليغ مي شود را تحريم كني مثل تبرک، تلاونگ، برنج محسن، شوينده صحت و... همین کارهای به ظاهر ساده کمک بسیار بزرگی به جنبش سبز است پس کوتاهی نکنید. + چند پوستر برای ۱۶ آذر
با ۷۹ امتیاز و ۵ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

به ياد احمد زيد آبادي / حاشا که احمد به زانو درآید!

Posted: 28 Nov 2009 01:59 PM PST

برای کسانی که صدور حکم "6 سال حبس و 5 سال تبعید و محرومیت مادام العمر از فعالیت های اجتماعی" برای دکتر احمد زیدآبادی را شنیدند سخت نبود که ریشه های صدور حکم او را پیدا کنند. قاضی صادرکننده این حکم خود خوب می داند که کیست و چه می کند. وزن او بی شک در حدی نبوده که اقدام به صدور چنین حکمی کند؛ مگر آنکه به او حکم شده باشد. او محکوم است نه قاضی؛ او پیش از آنکه احمد را محکوم کند خود محکوم بود که چنین حکمی صادر کند. او موظف شده است که آنچه را بازجویان و امنیتی ها در طول 6 ماه گذشته آزموده بودند دوباره بیازماید. آنانی که در 6 ماه گذشته یک آسمان به هزار ریسمان دوختند تا احمد به زانو درآید و ناتوان بودند، چاره را در ید با عدالت قاضی جستجو کردند!! قاضی مامور شده با صدور حکمی بی سابقه تلاشی دوباره را برای شکستن احمد زیدآبادی آغاز کند. او تمام تلاشش را کرد و تا آنجا که ممکن بود حکم را سنگین کرد تا شاید احمد بشکند. ولی دستشان کوتاه و احمد استوار!!!! برای من بسیار جالب است که بدانم آیا در این سیستم عریض و طویل امنیتی قضایی روانشناس وجود دارد یا خیر؟ آیا کسی پیدا می شود که تحلیل صحیحی از شخصیت احمد زیدآبادی به آقایان ارائه دهد؟ برای ما که احمد را می شناسیم مثل روز روشن است است که این حکم بسیار کوچک تر از بزرگی احمد زیدآبادی است. آیا کسی نیست که به آقایان تصمیم ساز بگوید آب در هاون می کوبند؟ کسی در میان عقلایشان پیدا می شود که بگوید: آقایان شما که در این 5 ماه به هر شیوه ای آویختند تا احمد کوتاه بیاید و نشد؛ چرا این طبل توخالی را محکمتر می کوبید؟ میان خواست شما مبنی بر اینکه احمد باید بشکند تا آنچه در واقعیت رخ می دهد فاصله ایست به بزرگی اراده احمد زیدآبادی! شما تصمیم گرفته اید احمد را بشکنید تا کسی جرات نکند نامه نصیحت آمیز بنویسد. احمد باید بشکند چون این حد محبوبیت برای یک چهره سیاسی زیاد است!! احمد زیدآبادی جسارت کرده و از الفاظ درست استفاده نکرده ! پس باید به زانو درآید! اما نکته در اینجاست که احمد زیدآبادی بسیار بزرگ تر از آن است که در پیش پایتان به زانو درآید! نه 6سال حبس برای او سخت است نه 5سال تبعید. احمد زیدآبادی استاد آن است که از سخت ترین شرایط بهترین فضا را بسازد. این جمله طلایی احمد را همه شنیده اند که می گوید: "حالا اونقدرها هم بد نیست!!" یادم می آید هر وقت با احمد برای دیدن علمای عظام به قم می رفتیم؛ ما از مسیر خشک و بی آب و علف اتوبان قم گله می کردیم ولی او می گفت: "یکی از لذت بخش ترین کارها برای من دیدن این جاده زیباست!". آری احمد بزرگ است. روح او پرورش یافته کویر است و به سادگی زمین نمی خورد. وقتی به دنبال تصویری از احمد در ذهنم می گردم ناخودآگاه صحنه ای را می بینم که در کنار همسر صبورش رو صندلی های حسینیه ارشاد نشسته و زیر لب دعای جوشن می خواند و در برابر قادر بی همتا اشک می ریزد. احمدی که ما می شناسیم بسیار بزرگ است. حاشا که او به زانو درآید!!
با ۷۸ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

سلطانیه: بیمارستانها و مریضهای سرطانی در ایران در انتظار غنی سازی نشسته اند!

Posted: 28 Nov 2009 08:53 AM PST

«راشا تودی - Russia Today»، که به عنوان ماشین پروپاگاندای دولت روسیه مشهور است، اخیرا سرویس های خودش را به جناب معظم و شرکا در جمهوری اسلامی هم فروخته است، و درواقع تبدیل به ماشین پروپاگاندای انگلیسی زبان کودتاگران آخرالزمانی ایران شده است. امروز مثلا، یک گرجیه خوشگل بی حجاب بوتاکس اندود با لبهای پر از سیلیکون به نام «گایان چیچکیان» را آورده اند تا با جناب سفیر ایران در سازمان انرژی اتمی سازمان ملل، علی اصغر سلطانیه، مصاحبه ای بکند [لینک] و به اطلاع جهانیان برساند که چه اشتباه بزرگی کرده اند غربی ها که این قطعنامه اخیر را صادر کرده اند. آنقدر جالب است صحبتها و استدلالات این بشر که واقعا هیچ جائی برای تفسیر و تعبیر نمیگذارد. حرفهای سلطانیه را که گوش میکنم نمیدانم بخندم یا گریه کنم، اگرچه به نظرم گریه عکس العمل بسیار مناسب تری باشد. میگوید، «این قطعنامه یک اشتباه تاریخی بود»! و بعد اضافه میکند که البته ضرر اصلیش هم برای خود آژانس اتمی خواهد بود، چرا که این قطعنامه آژانس را به دو شقه کرده است، «چون بعضی ها به آن رای موافق دادند و بعضی مخالف»، که «این وضعیت برای آینده آژانس خطرناک است» ! المعنی لابد فی بطن شاعر، یا فی یک جائیش بالاخره. اما شاهکارش آنجاست که از «وقت کشی» آژانس گله میکند. میگوید، «این قطعنامه بسیار ناامید کننده بو، چون برای ما زمان از همه چیز مهم تر است. ما نمیتوانیم تا ابد منتظر آنها بمانیم، آنها دارند از تاکتیک وقت کشی استفاده میکنند»! و تازه حالا کاش به همین اکتفا میکرد، نه خیر، باز هم فشار میدهد. میگوید، «ما به این سوخت نیاز داریم برای رآکتور، بیش از دویست بیمارستان و تعداد بسیار زیادی انسانهای مریض که در حال مبارزه با سرطان هستند منتظر این رادیو ایزوتوپ ها هستند، و بنا بر این اگر غربیها با ما همکاری نکنند ما با یک مصیبت انسانی جدی روبرو خواهیم بود...
با ۷۶ امتیاز و ۱۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

بی‌خبری مطلق از بهمن احمدی امویی در آستانه برگزاری دادگاه

Posted: 28 Nov 2009 08:53 AM PST

محاکمه بهمن احمدی امویی، روزنامه نگار و تحلیل گر اقتصادی روز شنبه 21 آذر ماه در حالی برگزار می‌شود که وی هم اکنون در سلول انفرادی و در بی‌خبری کامل به سر می‌برد. محاکمه بهمن احمدی امویی، روزنامه نگار و تحلیل گر اقتصادی که در شامگاه سی ام خردادماه امسال بازداشت شده، روز شنبه 21 آذر ماه در شعبه 26 دادگاه انقلاب برگزار می شود. این در حالی است که احمدی امویی هم اکنون در سلول انفرادی و در بی خبری کامل به سر می برد...
با ۷۰ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

فرمانده سپاه استان فارس اعتراض مردم شیراز را پس از تهران گسترده ترین اعتراضات در کشور اعلام کرد

Posted: 28 Nov 2009 01:32 PM PST

شبکه جنبش راه سبز(جرس):فرمانده سپاه فجر استان فارس با اعلام اینکه اعتراضات مردم در شهر شیراز به احاظ گستردگی پس از تهران از سایر شهرها بیشتر بود،از بسیج به عنوان نیروی اصلی در سرکوب این اعتراضات نامبرد. سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب‏پرور که روز پنج شنبه در جریان مانور نیروهای بسیج و در حضور عزیز جعفری فرمانده کل سپاه سخنرانی می کرد از اعتراض مسالمت آمیز مردم به عنوان"اغتشاش" نامبرد و گفت"شیراز پس از تهران،‌ بيشترين فتنه‌ها را در اغتشاشات اخیر داشت اما بسيجيان شيراز با اقتدار مقابل آنها ايستادند و ارادت و وفاداري و ادعاي خود را در همراهی با مقام عظمای ولایت ثابت کردند." وی با تاکید براینکه"بسيجيان فارس همواره پا در رکاب ولايت و رهبري هستند" گفت"خدا را شاکريم که حوادث بعد از انتخابات پيش آمد تا بسيجيان اين استان ارادت و وفاداري و ادعاي خود را در همراهی با مقام عظمای ولایت ثابت کنند." سرتیپ پاسدار غیب پرور همچنین از برخورد نیروهای بسیج با مردم معترض تقدیر کرد و گفت که"بسيجيان فارس با حضور در صحنه‌هاي مختلف همواره نشان داده‌اند كه از اقتدار بالايي براي مقابله با دشمنان برخوردار هستند." عزیز جعفری فرمانده کل سپاه نیز در مانور بسیجیان استان فارس گفت"اگر بسيج نبود، معلوم نبود سرنوشت اسلام چه بود و امروز چه وضعيتي داشتيم؟" جعفری همچنین گفت که"افرادی در کشور به جاي هم‏صدايي و همراهي با مردم ستم ديده فلسطين و ديگر مستضعفان، مي‏گويند ما با مردم کشورهاي ديگر کاري نداريم و تنها بايد به فکر خودمان باشيم که این با مباني اسلام و انقلاب در تضاد است." فرمانده کل سپاه با تاکید براینکه"؛ زمان تهديد نظامي سپري شده است" گفت که"جمهوري اسلامي به عظمت و اقتداري بي‏نظيري در تاريخ رسيده است اما"انقلاب اسلامي در آينده بيش از گذشته مورد تهديد قرار خواهد گرفت اما نوع تهديد متفاوت است و قابل لمس و حس کردن نيست." عزیز جعفری همچنین با اشاره به اینکه"اگر بسيج نبود معلوم نبود چه وضعيتي داشتيم؟ و شايد فتنه‌گران به اهداف خود مي‌رسيدند" ادعا کرد که"اگر بسيج نبود راه امام و انقلاب بي‌ترديد متوقف می‎شد و آمريكا به ايران مسلط مي‌شد و نامي از ايران اسلامي نيز باقي نمي‌ماند."
با ۶۵ امتیاز و ۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

آمریکا: رفتار ایران با شیرین عبادی &quot;عمیقا سزاوار سرزنش&quot; است (خبرگزاری فرانسه)

Posted: 28 Nov 2009 02:54 PM PST

واشنگتن- ایالات متحده روز جمعه گفت بستن حسابهای بانکی شیرین عبادی، فعال حقوق بشر و برنده جایزه نوبل "عمیقا سزاوار سرزنش" است، و از ایران خواست به اذیت و آزار این وکیل پایان دهد. سخنگوی وزارت کشور آمریکا داربی گرت در بیانیه ای گفت "این کار مثال دیگری از عدم احترام اساسی رهبری ایران به حقوق بشر می باشد. ما مصرانه از مقامات ایرانی می خواهیم اذیت و آزار خانم عبادی را پایان دهند و حقوق بشر تمام شهروندان خود را که در تلاشند صدای خود را به گوش دیگران برسانند، رعایت کنند." شیرین عبادی در لندن ایران را به بستن حسابهای بانکی خود و مصادره مدال صلح نوبل 2003 متهم کرده است. وی این جایزه را به خاطر مبارزه برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران دریافت کرده است و منتقد صریح رئیس جمهور محمود احمدی نژاد بوده که انتخاب مجددش در ماه ژوئن باعث تظاهرات انبوه مخالفان شد. مقامات ایرانی مصادره مدال نوبل از صندوق امانتی در تهران را تکذیب کرده اند، هرچند وزارت امور خارجه به طور ضمنی تایید کرد که دارایی های عبادی به دلیل عدم پرداخت مالیات آنها، توقیف شده است. ایران برای جایزه 1.3 میلیون دلاری صلح نوبل درخواست 400 هزار دلار (270 هزار یورو) مالیات کرده است. عبادی که وکیل حقوق بشر است، مقامات ایرانی را به دروغگویی متهم کرده و ادعا کرده است که بر اساس قوانین ایران، جایزه نوبل صلح از مالیات معاف می باشد. این نخستین بار در تاریخ جایزه نوبل است که یک مدال توقیف میشود.
با ۶۳ امتیاز و ۷ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

پارازیت به سراغ اصفهانی ها هم آمد

Posted: 28 Nov 2009 05:37 AM PST

ارسال پارازیت شدید طی هفته اخیر ضمن اثر روی کانالهای ماهواره ای موجب شد که دریافت شبکه های1 تا 5 سیما دچار قطعی کامل و شبکه های ارتباطی نیز دچار اختلال شوند علیرغم وعده های نمایندگان مجلس و وزارت خانه های بهداشت ،ارتباطات نه تنها تا این لحظه هیچ پاسخ روشنی در خصوص امواج مرگ آفرین پارازیتی در شهر تهران داده نشده ، شهرهای دیگر نیز عملا با این پدیده نگران کننده درگیر شده و شهروندان اصفهانی نیز طی هفته های اخیر شاهد تاثیرات شدید ارسال پارازیت گردیده اند ، بگونه ای که دریافت کنندگان شبکه های سراسری از ماهواره شاهد قطع کامل برنامه ها در ساعات بعد ازظهر و وصل مجدد در بامداد میباشند به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عبرت و بر اساس اظهارات شهروندان ارسال پارازیت شدید در برخی نقاط شهر اصفهان برخی از شبکه های سیاسی و متفرقه دیگر را از طریق ماهواره با قطعی روبرو ساخته و بعضا قطعی شبکه های سیما را نیز بدنبال داشته است نکته جالب اینکه این مسئله در برخی نقاط شهر بسیار شدید و در برخی نقاط ضعیف بوده ، بگونه ای که در بخش اعظمی از بخشهای جنوبی اصفهان که مشرف به کوه صفه هستند و در حوزه مرکزی و غربی اصفهان این مسئله کاملا قابل لمس است و در عین حال در نقاطی دیگر پارازیت ها هیچ تاثیری نداشته است ضمن آنکه طی این روزها تولید کنندگان لوازم ضد پارازیت نیز بیکار ننشسته و با طرحهای ابتکاری مختلف سر مردم بیچاره را کلاه می گذارند و با فروش انواع قطعات الکترونیکی و ......پولهای مفتی را به جیب می زنند ,.....
با ۶۳ امتیاز و ۷ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

۱۶ آذر، مردم هم به دانشجویان خواهند پیوست ـ گفت‌وگو با بهاره هدایت، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم

Posted: 28 Nov 2009 01:52 PM PST

آستانه ۱۶ آذر، روز دانشجو، بازداشت فعالان دانشجویی اوج تازه‌ای گرفته است. این در حالی است که تعدادی از دانشجویانی که در جریان رویدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری بازداشت شدند همچنان در زندان به سر می‌برند. در یک ماه اخیر، یعنی از حوادث ۱۳ آبان به این طرف، ما چیزی حدود ۶۰ مورد بازداشت دانشجویان را شاهد بودیم که تعداد محدودی، انگشت‌شمار، تا به حال آزاد شدند، ولی بقیه هنوز دربازداشت بسرمی‌برند و همان روال همیشگی است، که کسی پاسخگو نیست، خانواده‌ها دقیقاً در جریان کار قرار ندارند. شدت برخورد حاکمیت نشان می‌دهد که اتفاقاً از این قضیه هراس دارد که ۱۶ آذر هم مناسبتی شود برای علنی‌شدن اعتراضات مردمی. یعنی پیوند میان دانشجویان و عموم جامعه در بیان اعتراضاتشان در سالروز ۱۶ آذر که احتمال وقوعش خیلی زیاد است. بنابراین حاکمیت شروع کرده است به قلع و قمح چهره‌های سرشناس دانشجویی برای این که بتواند این فضا را در کنترل خودش درآورد. یعنی امسال ۱۶ آذر صرفاً یک سالروز اعتراضات دانشجویی نخواهد بود و قطعاً مردم هم به این اعتراضات خواهند پیوست و آن التهاب و فضایی که اکنون در جامعه دیده می‌شود نیز، حاکی از این است که باید منتظر چنین رخدادی باشیم.
با ۵۹ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

اجلاس اقلیمی کپنهاک ۷ دسامبر برگزار می‌شود

Posted: 27 Nov 2009 11:58 PM PST

باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا و ‎ون جیاباو نخست‌وزیر چین در نشست کپنهاک شرکت می‌کنند. دولت آمریکا اعلام کرد است تا سال ۲۰۲۰ میلادی تولید دی‌اکسید کربن خود را تا هفده درصد سقف سال ۲۰۰۵ کاهش خواهد داد. آمریکا تولید کننده ‎یک پنجم گاز دی‌اکسید کربن جهان است. با وجود اینکه این اقدام دولت آمریکا گامی در جهت همکاری این کشور برای به نتیجه رسیدن اجلاس کپنهاک است، رقم اعلام شده با انتظار کشورهای اروپایی اختلافی محسوسی دارد. ۱۷ درصد سقف سال ۲۰۰۵ به معنای ۴ درصد سقف سال ۱۹۹۰ است. این در حالی است که آلمان و فرانسه اعلام کرده‌اند در یازده ‌سال آینده، تولید گاز دی‌اکسید کربن را ۲۰ تا۳۰ درصد سقف سال ۱۹۹۰ کاهش خواهند داد. با این حال پارلمان اتحادیه اروپا که پیشتر از رئیس‌جمهور آمریکا درخواست کرده بود به وعده انتخاباتی خود مبنی بر کاهش گاز دی‌اکسید کربن رسمأ عمل کند، خواستار ثبت رسمی این رقم است. جو لاینن مدیر هیئت محیط زیست پارلمان اروپا معتقد است در پروتکل اجلاس کپنهاک می‌بایست رقم مشخص کاهش تولید گاز دی‌اکسید کربن تا سال ۲۰۲۰ قید شود. دولت چین در اقدامی بی‌سابقه اهداف مشخصی برای کاهش تولید گاز دی‌اکسید کربن این کشور اعلام کرده است. به گزارش خبرگزاری رسمی چین شین‌هوآ، این همکاری "اقدامی داوطلبانه" از سوی دولت چین است و در راستای تلاش‌های بین‌المللی برای حفاظت از محیط ‌زیست اتخاد شده است. چین اعلام کرده است تا سال ۲۰۲۰ میلادی تولید گاز دی‌اکسید کربن را در مقایسه با سقف سال ۲۰۰۵ میلادی۴۰ تا ۴۵ درصد کاهش خواهد داد.دولت روسیه نیز در اوسط ماه نوامبر در نشست رهبران اروپا موافقت خود را با کاهش تولید گاز دی‌اکسید کربن اعلام کرد. روسیه اما تا کنون سقف مشخصی اعلام نکرده است و تنها به ذکر این نکته بسنده کرده که تا ۱۱ سال آینده ۲۰ تا ۲۵ درصد تولید گاز دی‌اکسید کربن خود را کاهش خواهد داد. کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای صنعتی جهان درنظر دارند تولید گاز‌های گلخانه‌ای در جهان را تا نسبت به سال ۱۹۹۰ تا ۸۰ درصد کاهش دهند. این هدف می‌بایست حداکثر تا سال ۲۰۱۵ میلادی عملی شود. از سوی دیگر قرار است در نشست کپنهاک، پیمانی جایگزین پیمان کیوتو شود. پیمان کیوتو که قراردادی بین‌المللی برای حفاظت از محیط زیست است سال ۲۰۱۲ میلادی به پایان می‌‌رسد.
با ۵۹ امتیاز و ۲ نظر علم و تکنولوژی فرستاده شده در بخش
نظرات

چالش جهان‌گرمایی را در کپنهاگ به فرصت بدل کنیم

Posted: 28 Nov 2009 01:46 AM PST

جهان‌گرمایی و تغییر اقلیم را می‌توان به بهانه‌ای مقبول برای آغاز یک گفتگوی جدی و مؤثر برای تأمین آینده‌ی مشترک همه‌ی مردم ساکن در همه‌ی کشورهای موجود در همه‌ی قاره‌های جهان بدل ساخت. خطرات روزافزون ناشی از جهان‌گرمایی، می‌تواند سبب شود تا همه در برابر این دشمن مشترک بشریت، دست اتحاد داده و به خاطر زمین هم که شده، منیت‌ها و مرزهای عدالت‌گریزانه را به کناری نهیم. هیچ اولویتی در جهان بالاتر از حفظ محیط زیست، به عنوان بستر تولید و حافظ کیفیت زندگی وجود ندارد؛ اجلاس کپنهاگ بار دیگر فرصتی تاریخی برای نخبگان و رهبران جهان فراهم می‌آورد تا نشان دهند به چه میزان از این آموزه حمایت کرده و حاضرند هزینه‌هایش را بپردازند.
با ۵۹ امتیاز و ۷ نظر علم و تکنولوژی فرستاده شده در بخش
نظرات

«استفان كينگ» دنباله‌ي «درخشش» اثر «استنلي كوبريك» را مي‌نويسد

Posted: 28 Nov 2009 09:03 AM PST

«استفان كينگ» نويسنده و تهيه‌كننده هاليوودي قصد دارد دنباله فيلمنامه مطرح «درخشش» اثر «استنلي كوبريك» را بنويسد. فيلم كلاسيك درخشش(The Shining) محصول سال 1980 با حضور بازيگراني چون «جك نيكلسون»، «شِلي د‌ووال» توانسته است جزء آثار مطرح سينماي جهان در دهه‌هاي اخير لقب گيرد. بنابر اعلام هاليوود ريپورتر، «كينگ» علت علاقه‌اش به نگارش دنباله درخشش را نيروي خاص ماوراء طبيعي و روانشناسانه درام كوبريك خوانده است. فيلم د‌رباره‌ي معلمي به نام جک تورانس (با بازي جک نيکلسون) است که قصد‌ د‌ارد‌ نويسند‌ه شود‌. به او پيشنهاد‌ مي‌د‌هند‌ تا د‌ر طول زمستان سرايد‌ار هتلي مجلل به نام «اوُوِرلوک» د‌ر کوه‌هاي کلراد‌و شود‌ که به سبب بارش برف بسيار د‌ر اين فصل راه ارتباطي با جاي د‌يگري ند‌ارد. کوبريک قبل از ساخت «درخشش» فيلم‌نامه‌ي کينگ را رد‌ کرد‌ ونسخه‌اي را که خود‌ به همراه «د‌ايان جانسون» نوشته بود‌ ترجيح د‌اد‌ وهتل را از تجسد‌ شرّ مطلق که شخصيت ساکنانش را تغيير مي‌د‌هد‌ به هتلي تغيير مي‌د‌هد‌ که صرفاً سکونتگاه نويسند‌ه‌اي شروراست.
با ۵۷ امتیاز و ۲۷ نظر فرهنگ و هنر فرستاده شده در بخش
نظرات
You are subscribed to email updates from بالاترین
To stop receiving these emails, you may unsubscribe now.
Email delivery powered by Google
Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

__._,_.___
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ