کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۸ آذر ۹, دوشنبه

[farsibooks] در رابطه با توقیف همشهری

 






-- 

نوشته شده توسط دبیر
۰۶ آذر ۱۳۸۸

5/9/1388

جنجال

یکی از مواهب زندگی در دنیای آزاد و دهکده جهانی استفاده آزاد از جریان آزاد اطلاعات است که یکی از مهمترین ارکان آن بدون شک مطبوعات می باشد. و خوشبختانه زندگی در آزادترین کشور دنیا!!؟ به خوبی ما را با این موهبت آشنا کرده و برای ایرانیان عزیز داخل کشور این موضوع را کاملاً محسوس کرده است!

جنجال بر سر یک آگهی تبلیغاتی که در آن معبد زیبای بهائی در شهر دهلی نو واقع در کشور هند موسوم به لوتوس را نشان داده بود و منجر به تعطیلی یک روزه همشهری شد به هر حال تمام شد و روزنامه همشهری نیز به جلوی گیشه ها آمد تا حداقل خیل بیکارانی که هر روز به امید یافتن شغلی در آگاهی های این روزنامه آن را می خرند و افرادی که برای خرید یا فروش کالایی آن را می خوانند از وجود آن محروم نشوند! و من نیز بعنوان یک جوان بهائی ایرانی هر چند جز بی انصافی و تهمت و افترا از روزنامه همشهری در مورد آیین بهائی چیزی ندیدم از رفع توقیف آن خشنود هستم چه که این عمل را در راستای آزادی مطبوعات بسیار قابل تمجید می دانم و پیشرفت و آسایش و امنیت شغلی جامعه را در پرتو یک جامعه چند صدایی میسر می دانم.

 ولی در این بین مطلب قابل تعمق این بود که دوباره تمامی کاسه کوزه ها بر سر جامعه مظلوم بهائی شکست و هر کس از هر جا رسید هر لیچاری که خواست گفت. و روزنامه همشهری که تا دیروز تنها هنرش در مورد آیین بهائی انتشار ردیه بدون قائل شدن حق چاپ جوابیه برای بهائیان بود، شد مبلغ بهائیت!! البته بسیار خوش شانس بوده اند که هنوز انگ جاسوسی برای اسرائیل و مرتد و وطن فروش به آنها نزده اند.

در این خصوص محمد علی رامین معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی ارشاد در یک نشست خبری که در خبر گزاری ایسنا منعکس شد با بی انصافی هر چه توهین و دروغ در توان داشت را به جامعه بهائی نسبت داد تا عمل خود مبنی بر توقیف روزنامه همشهری را توجیه کند.

محمد علی رامین در این نشست در پاسخ به خبرنگار روزنامه همشهری درباره علت این توقیف گفت:

 اگر ما همه‌ی مسائل گذشته راجع به این روزنامه را نادیده گرفته و صرفا به همین خطای اخیر بسنده كنیم، همشهری با چاپ یك تصویر بزرگ از معبد دروغین یك باندخبیث و پلید صهیونیستی به نام فرقه بهائیت كه مركز توطئه و كانون فتنه در میان ملت‌های منطقه است و به عنوان بازوی بومی رژیم صهیونیستی برای اجرای توطئه‌های انگلیسی و آمریكایی عمل می‌كند، مخاطبان خود را به سفر به این معبد در تیراژی چند صدهزارتایی دعوت كرده است."1

البته خبرگزاری هایی مثل ایرنا و ایسنا و از این قبیل هر وقت خواستند خبری در مورد آیین بهائی بدهند در کنار آن خبر از عکس های مخوف موجودات تخیلی و ماوراء الطبیعه استفاده می کردند تا مخاطب همراه با خواندن آن خزعبلات که بیشتر شبیهه رمان های تخیلی وحشت می باشند خوب احساس ترس کنند و خدایی نا کرده زبانم لال از ترس حتی جرات تحقیق در مورد آیین بهائی را نیز به خود ندهند ولی این بار بجای این عکس ها عکس جناب رامین را گذاشتند که خود نقطه عطف و مطلب قابل تعمقی است.

محمد علی رامین در همین پاراگراف سخیف چندین دروغ و توهین را سر هم کرده، در ابتدا معبد بهائی لوتوس را دروغین می خواند! واقعاً انسان نمی داند که گریه کند یا بخندد. ساختمان زیبایی که یکی از زیباترین اماکن شبه قاره هند و دنیا می باشد و معماری شگفت انگیز آن که بدست توانمند یک معمار ایرانی ساخته شده انسان را مبهوت خود می کند  و از زمان افتتاح در سال 1986 تا سال 2002 بیش از 50 میلیون نفر از آن دیدن کرده اند و بازدید کنندگان آن بر اساس اطلاعات دایره المعارف ویکیپدیا در سالهای اخیر از برج ایفل و تاج محل نیز بیشتر بوده است دروغین است یا خزعبلات ایشان؟

 جناب رامین معبد لوتوس هم شد هولوکاست؟ این هم مثل آن دروغ است؟

خوب است اگر هولوکاست یک اتفاق ننگین بشریت بوده که به  تاریخ پیوسته است، مشرق الاذکار هند هم اکنون پا برجاست ومیلیونها نفر از آن بازدید کرده اند و در آینده نیز بازدید خواهند کرد و از دست شما و دوستانتان هم خوشبختانه دور مانده که مانند قبرستانها و اماکن مقدس بهائی با بیل و کلنگ و بولدوزر به جان آن بیفتید و با خاک یکسانش کنید و بعد هم منکر وجود آن شوید!

جناب رامین آیا شما که از پایه گزاران ایده انکار هولوکاست هستید و پیشنهاد تشكیل كمیته‌ حقیقت‌یاب متشكل از دانشمندانی از سراسر جهان برای روشن شدن واقعیت ماجرای هولوكاست را داده اید حاضر به تشکیل این کمیته حقیقت یاب در مورد آیین بهائی و معابد آن هم هستید؟ شما که دنیا را به حقیقت جویی دعوت می کنید آیا حاضرید به بهائیان هم این فرصت را بدهید تا از خود و حقیقت آیینی که به آن عشق می ورزند دفاع کنند؟

ایشان در ادامه بهائیان را متهم می کنند كه مركز توطئه و كانون فتنه در میان ملت‌های منطقه هستند!

خوب است ایشان یک نمونه از این فتنه ها و توطئه ها را مثال بزنند تا مخاطبان ایشان احساسمالیخولیایی نسبت به ذهن ایشان پیدا نکنند.

البته کسانی که حداقل نیم نگاهی به مطبوعات و رسانه های کشور های دیگر دارند خود تشخیص می دهند که چه کسانی مرکز توطئه و کانون فتنه در منطقه از عراق گرفته تا افغانستان ولبنان و جدیداً یمن هستند! حداقل این هست که بهائیان هیچگاه حتی متهم به مداخله در امور کشورهای همسایه یا فروش سلاح و تربیت تروریستها نشده اند! و زندگی خود را بر اساس صداقت و امانت و برادری می سازند و در راه ایجاد صلح و وحدت نه تنها در جامعه و منطقه بلکه در سطحی وسیع و بین المللی هستند و بر اساس همین اصول اخلاقی است که به ساخت معابدی موسوم به مشرق الاذکار دست می زنند تا هر انسانی با هر عقیده و دیدگاهی در آنجا به زبان و اعتقاد خود با خالق خود به راز و نیاز بپردازد. وهمین اصل برابری و برادری در دیانت بهائی است که بنیادگراهای مذهبی در ایران را چنان به وحشت انداخته که حتی انتشار عکس معبد آنان بدون هیچگونه اشاره ای به آیین بهائی نیز بر نمی تابند و حاضرند پر تیراژترین روزنامه کشور را نیز قربانی کنند تا مبادا کسی از آیین جدید و وحی الهی مطلع شود.

 بله جناب رامین دنیایی که بهائیان دنبال آن هستند دنیایی است زیبا که برادری و رفاقت و انسانیت توام با احترام متقابل در آن موج می زند و هیچگاه هیچ فردی بخاطر اعتقادش در منگنه و محرومیت      نمی افتد و کودکی بخاطر دیانتش استهزا نمی شود و جوانی بخاطر آیین و دیدگاهش از تحصیلات محروم  نمی شود و مرده ای بخاطر اعتقاداتش در زمان حیات، از زیر خاک بیرون کشیده نمی شود و حتی   روزنامه ای بخاطر چاپ یک عکس توقیف نمی شود!

در همین راستا هست که هر چند عملکرد روزنامه همشهری در چاپ و انتشار افترائات بر ضد آیین بهائی را بدون قائل شدن حقی برای چاپ پاسخ بهائیان را غیر منصفانه می دانم ولی توقیف آن را نیز بر خلاف اصل آزادی و انصاف می دانم.

ایشان ادامه می دهند که بهائیان به عنوان بازوی بومی رژیم صهیونیستی برای اجرای توطئه‌های انگلیسی و آمریكایی عمل می‌كنند!.

جل الخالق و المخلوق!

خوب است که این بار کوتاه آمدید کشورهای دیگر مثل روسیه تزاری را نام نبردید و به همین سه کشور قناعت کردید!

ایشان که در این گفتار مانند یک فرد اطلاعاتی و نظامی اظهار نظر می کنند باز هیچگونه مدرکی دال بر مدعای خود ارائه ندادند و هیچگاه نیز نمی توانند ارائه دهند! چه که اصل دیانت بهائی که بر اساس وحدت استوار است در تضاد با این امور دنیوی و سیاسی می باشد. اما سئوال اینجاست که بهائیان که در تمامی نقاط دنیا حضور دارند خصوصاً در خود انگلیس و آمریکا، در آنجا چه اهدافی را دنبال می کنند؟ آنجا هم بازوی غیر بومی توطئه، برای اسرائیل هستند؟ یا ایشان که ید طولایی در جرم شناسی دارند باید توضیح دهند بهائیانی که در اقصی نقاط دنیا از جزایر گینه نو گرفته تا ایسلند و پاناما که شاید اکثر مردمان آنجا حتی به خدا هم ایمان ندارند حضور دارند در حال چه توطئه ای هستند؟ اگر اسرائیل از بهائیان برای توطئه یا تفرقه بین امت اسلام در کشوری مثل ایران استفاده می کند بهائیان در گینه نو بدنبال چه هستند؟ یا همین کشور هند که بیشترین جمعیت بهائی دنیا را دارا می باشد، اگر بهائی ها بازوی اجرایی دول اسرائیل، آمریکا و انگلیس هستند در آنجا بدنبال چه هستند؟؟

حقیقت این است که جناب رامین شما و دوستانتان دیر به این گود رسیده اید و ملت ایران دیگر ملت چشم و گوش بسته ای نیست که هر حرفی را بدون دلیل و مدرک بپذیرند و خود را از اهل غرض دور نگاه خواهند داشت. تاریخ و سوابق بهائیان نشان داده که آیین بهائی آیینی است که از گرایشات سیاسی مبرا است و بهائیان خود را بازیچه اختلافات سیاسی قرار نخواهند داد.

خورشید همیشه پشت ابر نخواهد ماند و ابر سیاه در گذر باد بهاری رسوا خواهد شد.

به امید انصاف.

4/9/1388

1.      http://www.isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1445712&Lang=P

2.      http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8409290023

 


__._,_.___
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ