کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۸ آذر ۷, شنبه

[farsibooks] مستبصر شدم


من با بیانیه هفته بسیج مهندس موسوی، مستبصر شدم


پاسخ پیامبر (ص) را به تمامی این تردیدها بشنوید که وقتی فتنه همچون پاره‌های شب تاریک شما را فرا گرفت باید به قرآن رو کنید. قرآن شفیعی است که اگر به سود کسی شفاعت ‌کند از او پذیرفته خواهد شد و چون به رغم کسی شهادت ‌دهد تصدیق می‌شود؛ کتابی که هرکس آن را پیشوا و پیشارو بگذارد به بهشت می‌رود و کسانی را که به آن پشت کنند به سوی دوزخ می‌راند؛ کتابی که به سوی بهترین راه‌ هدایت می‌کند؛ کتابی که به روشنی و صراحت ما را فرمان می‌دهد تا با راستگویان باشیم.

یا ایها الذین آمنوا اتقوا الله و کونوا مع الصادقین

ای کسانی که ایمان آورده‌اید از خدا پروا کنید و با راستگویان باشید.

ولی اگر معلوم بود کدام گروه راستگو هستند که شب فتنه به پایان می‌رسید. در عین حال این قدر معلوم است که راستگویان دروغ نمی‌گویند. کسانی که در مبارزه سیاسی اصلی‌ترین شیوه‌شان دروغ گفتن است حتما راستگو نیستند؛ تقوا در همدستی‌ با آنان و ایمان سازگار با پیروی‌شان نیست. آیا در این چند ماهه هیچ دروغی نشنیده‌اید؟ ای جماعت مومنان! تقوا کنید و با راستگویان باشید.

آنچه خواندید بخشی از بیانیه مهندس موسوی به مناسبت هفته بسیج بود.ایشان در این بخش به ارائه فرمولی در جهت یافتن حقیقت در فضای فتنه آلود پرداخته اند و آن عبارت از صدق و کذب افراد است.این معیار درست است و به حق اما حیف که کلمه حقی است که از آن افاده باطل شده و در نشان دادن مصداق مصادره به مطلوب صورت گرفته است.

"در عین حال این قدر معلوم است که راستگویان دروغ نمی‌گویند. کسانی که در مبارزه سیاسی اصلی‌ترین شیوه‌شان دروغ گفتن است حتما راستگو نیستند؛ تقوا در همدستی‌ با آنان و ایمان سازگار با پیروی‌شان نیست. آیا در این چند ماهه هیچ دروغی نشنیده‌اید؟ ای جماعت مومنان! تقوا کنید و با راستگویان باشید."

من دیشب که این بیانیه را می خواندم ناگهان مواردی به ذهنم رسید که در آن مهندس موسوی آشکارا دروغ گفته اند و از این درماندم که آیا ایشان واقعا به این گفته های دروغ خود آگاهی ندارد؟چطور می شود با وجود این دروغهای آشکار این چنین محکم از راستگویی خود و دروغ گویی رقیب سخن گفت:

"آیا در این چند ماهه هیچ دروغی نشنیده‌اید؟ ای جماعت مومنان! تقوا کنید و با راستگویان باشید."

۱- مهندس موسوی در جریان مناظره! با آقای کروبی با نشان دادن آمار تورم اسفند 87 اعلام کرد که تورم 25 درصد است و با آن نتیجه گرفت که احمدی نژاد دروغ می گوید!!

این در حالی است که دکتر احمدی نژاد، آمار نقطه ای اردیبهشت را اعلام کرده بود و اصلا ربطی به عدد اعلام شده از سوی موسوی نداشت و تازه اعدادش را هم از همان منابعی گرفته بود که مهندس موسوی به آنها استناد می کند و شکی در صحت آمار ارائه شده از سوی احمدی نژاد وجود نداشت.

۲- مهندس موسوی در همان مناظره! ضریب جینی اعلام شده توسط دولت را جعلی خواند و در حالی که نموداری متفاوت با نمودار شب گذشته دکتر احمدی نژاد را به عنوان نمودار شب گذشته دکتر احمدی نژاد نشان می داد؛ صحبت های احمدی نژاد را کذب خواند! و بعد در حالی که نمودار دیگری را که توسط کارشناسان مجهول الهویه تهیه شده بود را نشان می داد؛ آن را صحیح شمرد!!

نمودار ارائه شده توسط دکتر احمدی نژاد

 

Mosavi-jini2

نمودار ارائه شده توسط مهندس موسوی

غیر قابل باور بودن سخنان مهندس موسوی  به حدی بود که حتی اقتصاد دانان هم سو با موسوی را به واکنش واداشت؛ علاوه بر سعید لیلاز که از جمله کارشناسان سرشناس تیم موسوی است، حميدرضا نواب پور عضو هيئت علمي دانشگاه علامه طباطبايي و رئيس مركز آمار ايران در دولت اصلاحات نیز صحت آمار ارائه شده از سوی احمدی نژاد را تائید کرد.وی در این خصوص گفته بود:

"  اين آمارها صحيح بوده و به اين سادگي نيست كه تعريف‌ها تغيير كند. مركز آمار نمي‌تواند آمارها را تغيير دهد و در اصل اطلاعات هيچ‌گونه ترديدي وجود ندارد."

۳- در ادامه مناظره!، مهندس موسوی که سختگیری های او و حامیان امروزی اش در دهه 60، در محدودیت جوانان و ابلاغ بخش نامه های گوناگون برای لباس آستین بلند برای مردان و محدودیت زنان بدحجاب برای تحصیل در دانشگاه و پاسپورت و ایجاد گشت های مختلف، غیرقابل انکار است  در دروغی آشکار و خنده دار، آن را دولتمردان امروز نسبت داد!! این در حالی است که هیچکدام از دولتمردان امروزی اساسا نقشی در دولت آن زمان نداشته اند و تندروی های موسوی و یارانش بود که موجب شد تا امام(ره) در فرمان 8 ماده ای، به آنها تذکر بدهد و بر حقوق شهروندی تاکید کند.

۴-مهندس موسوي در اين مناظره و در نفي آنچه "سياست خارجي ماجراجويانه " دولت نهم مي نامید با نقل خاطره ای از حضرت امام(ره)گفت:

 "من جا دارد كه يك خاطره‏اي از حضرت امام در اينجا نقل كنم يك موقعي اسرائيلي ها آمدند و حمله كردند به جنوب لبنان و در داخل كشور همه به اين اتفاق رسيدند كه ما بايد نيرو بفرستيم و به اصطلاح اسراييلي ها را بيرون و كنار لبناني ها بجنگيم. همه متفق بودند. آن موقع "شهيد همت " هم قرار شد كه رئيس لشكرهايي باشد كه قرار بود بفرستند. نيروهايي را هم پيشاپيش اعزام كردند كه در لبنان بررسي كنند اين نيروها در كجا مستقر بشوند. آن شبي كه فردايش قرار بود نيروها فرستاده بشود، بياد دارم كه جلسه رؤساي سه قوه بود و شهيد همت هم آمده بود. مرحوم حاج احمدآقا هم آمدند و گفتند كه امام فرمودند "راه قدس از كربلامي گذرد " يعني شما بپردازيد به جنگتان، چكار داريد به لبنان كه نيرو بفرستيد به آنجا. "

در این خصوص ذکر نکاتی به نقل سردار قاسمی قابل توجه است.

1. فرمانده نيروهاي اعزامي به لبنان حاج احمد متوسليان بود نه شهيد حاج همت.
2- نيروهاي اعزامي به استعداد يك تيپ هم نمي رسيد چه رسد به لشكرهايي!
3- در عرف نظامي مسئول اين نيروها، " فرمانده " نيروها بودند نه "رئيس " لشكرها.
4- قواي محمد رسول الله(ص) به سوريه اعزام شده و در پادگان زبداني مستقر شدند و پس از آن بحث "راه قدس از كربلا مي گذرد " پيش آمد و نه قبل از اعزام نيروها!
5- نيروهاي فوق طي سه مرحله اعزام شدند كه در مرحله سوم مسئوليت برعهده شهيد همت بود.
6- بحث راه قدس از كربلا مي گذرد درست 9 روز پس از اعزام نيروها مطرح شد و نه دقيقاً شب پيش از اعزام.
7- "راه قدس از كربلا مي گذرد " نه توسط مرحوم حاج احمد خميني(ره) كه توسط خود حضرت امام(ره) در روز 30 خرداد و در ديدار با روحانيون مطرح شد.
8- اين نيروها به فرمان شخص حضرت امام(ره) و با مصوبه و ابلاغ شوراي عالي دفاع به لبنان تشكيل شدند و براساس دستور امام هم بازگشتند.

۹- راه قدس از كربلا مي گذرد به عنوان استراتژي جديد دفاع مقدس از سوي حضرت امام(ره) در شرايطي طرح گرديد كه آن حضرت براساس ذكاوت فوق العاده و زيركي سرشارشان پي به توطئه گشودن دو جبهه همزمان در برابر نظام اسلامي وقوف يافتند. ولذا براساس يك اولويت بندي استرات‍ژيك بيان كردند كه آزادي كربلا در اولويت نخست و آزادي قدس و در مرتبت دوم و در امتداد آن بايد قرار گيرد. لذا اين استراتژي در ذات خود نه نافي اصل مسلم "صدور انقلاب " است (آنگونه كه جناب موسوي به طور تلويحي القاء مي نمايند) و نه نفي مطلق و ياري به برادران لبناني حتي به شكل نظامي. چنانچه بخشي از اين نيروها در سوريه و لبنان باقي ماندند و با دائر كردن پايگاه هاي آموزشي در سوريه، دره بقاع بعلبك و ديگر نقط لبنان به آموزش هسته هاي اوليه حزب الله لبنان اقدام ورزيده اند. در حافظه تاريخي شيعيان بنان هنوز رژه هاي پاسداران انقلاب در ضاحيه، دره بقاع و جنوب لبنان به خوبي زنده است. جناب موسوي مي تواند جزئيات اين امور و تصاوير آن را از جناب محتشمي پور سفير وقت جمهوري اسلامي ايران در سوريه مطالبه نمايند.
۱۰- نخست وزير دوران دفاع مقدس بخوبي مي دانند كه اعزام نيرو به لبنان و بعد تأسيس حزب الله لبنان بدست همان نيروها، خود به مثابه مفتاح صدور انقلاب و تشكيل هسته هاي مقاومت حزب الله در سرتاسر جهان كه از آرمان هاي بلند حضرت امام(ره) تلقي مي گردد. امري كه اگر با همان جديت در دولت ايشان و بعد دولت هاي پس از ايشان مورد اهتمام قرار مي گرفت قطعا "امروز، به جاي يك حزب الله و يك سيد حسن نصرالله دهها نمونه ديگر نيز مي داشتيم نه اينكه امروزه همين سياست موفق را نيز زير سؤال ببريم. مضاف بر اينكه صدور انقلاب كه خود از امهات و محكمات انديشه امام(ره) مي باشد و نيز ياري به جنبش هاي رهايي بخش اسلامي خود موجب افزايش اقتدار ملي، قدرت منطقه اي و جهاني (بخصوص قدرت معنوي) و هم چنين تعميق عمق استراتژيك نظام خواهد شد چه اينكه بنابر فرموده مقام معظم رهبري "ملت هاي مسلمان عمق استراتژيك جمهوري اسلامي ايران " هستند.
۱۱- به راستي چرا بايد چنين خطاهايي در گفتار نخست وزير دوران دفاع مقدس رخ بنمايد؟ كما اينكه ايشان در نخستين نطق تلويزيوني شان نيز جمله اي بدين مضمون بيان كردند "ما تا وقتي كه خودمان قوي نشديم نمي توانيم به برادران لبناني و فلسطيني كمك كنيم ". حاميان جناب موسوي نيز بارها با تكرار اين جمله كه "چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرام است " بحث صدور انقلاب و حمايت از نهضت هاي رهايي بخش اسلامي (كه از اصول قانون اساسي و اصول مسلم انقلاب و امام است) را زير سؤال برده اند در حاليكه جناب موسوي بخوبي به ياد دارند كه در مصاحبه با مجله "پيام انقلاب " در اسفند 1360 و درست در زماني كه هنوز هزاران كيلومتر از خاك وطن در اشغال دشمن بعثي بود و هنوز خرمشهر آزاد نگشته و‌آبادان در محاصره بود و نيز هنوز اسرائيل به لبنان تهاجم نكرده بود از آمادگي ايران براي تشكيل سپاه قدس و اعزام نيرو به سوريه و جنگ نظامي با اسرائيل سخن گفته اند. به راستي از آن موسوي تا اين موسوي چقدر فاصله است و چگونه اين تناقض قابل حل است؟

۵- مهندس موسوي در سوم ارديبهشت ماه در پاسخ به دانشجوي مشهدي درباره علت غيبت 20 ساله‌اش گفت كه رسانه ملي در اين مدت به سراغ او نرفته است. جمله‌‌اي كه همه خبرنگاران با سابقه صدا و سيما و غير صدا و سيما مي‌دانند كه واقعيت ندارد.

۶- مهندس موسوي در سخنراني‌هاي انتخاباتي بطور مكرر از هزينه‌شدن 300 ميليارد دلار درآمد نفتي در دولت نهم خبر مي‌داد كه البته اين رقم مبالغه آميز بود.

۷-

۸-

۹-

...

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ