کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۸ آذر ۷, شنبه

[farsibooks] ثمره گفت وگو با محتشمی پور

ثمره انتشار گفت وگو با "محتشمی پور" در دمشق


برخی دوستان ساده اندیش، از انتشار مصاحبه با "علی اکبر محتشمی پور" از حامیان سرسخت موسوی که متاسفانه در برابر شعار صهیونیستی و آمریکایی پسند "نه غزه، نه لبنان" که از سوی کروبی و موسوی در تضاد با تفکرات و اندیشه های حضرت امام خمینی اظهار می شد، موضع روشنی اتخاذ نکرد، ناراحت شدند. آنها ادعا می کردند نباید محتشمی را به چالش می کشیدیم و ...
الحمدلله انتشار آن گفت وگو باعث شد تا آقای محتشمی پور بیدار شده و با موضع گیری تند علیه همخطان دیروزش، مواضع اصولی خود را در دفاع از آرمان های امام و مقام معظم رهبری در دفاع از مظلومان جهان بخصوص لبنان و فلسطین، اعلام کند.

این که چرا این اعلام مواضع این قدر دیر (چندین ماه پس از فراگیر شدن شعار صهیونیستی و آمریکایی پسند "نه غزه، نه لبنان" که متاسفانه هزینه ای بسیار سنگین برای سابقه ارزشی نظام، و تاثیر بسیار منفی بر وجهه جمهوری اسلامی ایران در لبنان و فلسطین و امتیازی مثبت و بزرگ برای آمریکا و رژیم صهیونیستی بود) و پس از اطمینان از شکست مفتضحانه کودتای سبز لجنی اعلام شده، جای بسی سوال دارد.

البته از فرد تند و صریحی چون ایشان که منتقدین خود را "خر" و بی شعور" می خوانند، انتظار می رفت شجاعت بیشتری به خرج دهد و صراحتا موضع خود را در برابر شعار صهیونیستی و آمریکایی پسند "نه غزه، نه لبنان" و عاملان و بانیان منحرف آن اعلام کند.
ولی باز جای شکرش باقی است که ایشان به سرنوشت دیگران که با تکیه بر حق بودن مواضع انحرافی خویش، به دامان دشمن پناه بردند، دچار نشد!

ظاهرا روزهای اخیر، نشستی با عنوان "نسبت جنبش دانشجویی و مساله فلسطین" در دبیرخانه حمایت از فلسطین مجلس شورای اسلامی به همت کمیته‌ دانشجویی این دبیرخانه و با حضور جمعی از دانشجویان برگزار شده که آقای محتشمی پور به صراحت از اجحاف ها مواضع اشتباه دولت "هاشمی رفسنجانی" و "سیدمحمد خاتمی" در قبال مسئله فلسطین انتقاد کرده است.
 
به گزارش خبرگزاری ایسنا در ادامه نشست، علی‌اکبر محتشمی‌پور پس از مناظره عبدی و سلیمی‌نمین خاطرنشان کرد:
- حمایت از فلسطین و مقاومت و مقابله با ستمگران و اسراییل و صهیو نیست‌ها یک بحثی است که هم بعد منافع ملی و هم بعد انسانی و هم بعد دینی دارد.

محتشمی بدون اشاره به کسانی که تا دیروز آنان را حق مطلق می پنداشته، با اشاره به روایات اسلامی گفت:
- سوال این است که آیا حق و حقیقت را باید با اشخاص سنجید، یا این‌که باید اشخاص را با حق و حقیقت سنجید؟ آن‌چه هست این است که نمی‌شود بگوییم چون فلان جریان خاص چنین گفته و چنین عمل کرده حق است، بلکه باید اشخاص را با حق سنجید.

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) درباره این‌که هیچ مردمی نمی‌توانند با دشمنی که در داخل سرزمین آمده است پایداری کند و ذلیل می‌شود، تصریح کرد:
- باید خاکریز را به بیرون مرزها برد.

وی با اشاره به "بی‌اطلاعی از میزان کمک‌های دولت به مردم فلسطین" گفت:
- جنگ هشت ساله هزاران هزینه مالی و جانی از ما گرفت برای جلوگیری از چنین هزینه‌یی بر کشور است که باید اجازه نداد تا چنین خسارت‌هایی وارد شود و به مردم فلسطین کمک کرد تا در مقابل اسراییل مقاومت کنند و این کمک‌ها برای منفعت ملی ماست.

محتشمی‌پور افزود:
- حرکت‌های مردمی در ایران که امام آن‌ها را حمایت می‌کرد شاخص مبارزه با اسراییل را در بر می‌گرفتند، این‌که بعد از انقلاب چه رخ داد، بحث جداگانه‌ای است. تا وقتی که امام حیات داشتند این سیر یک سیر صعودی در رابطه با حمایت مظلومین عالم و مبارزه با ظالمان بود.

محتشمی با اشاره به اساس گرایش مادی‌ گرایانه در دولت‌ها پس از رحلت امام خمینی (8 سال دولت "هاشمی رفسنجانی" و 8 سال دولت "سیدمحمد خاتمی") گفت:
اقدامات موجب سرخوردگی و انحراف در اصول انقلاب شد و اندیشه امام را زیر پا گذاشتند، نمی‌خواهم بگویم یکی یکی دولت‌ها چه شد، معتقدم ما به عنوان ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران و انقلاب ایران از سه منظر موظفیم از ظالم تبری جویم و تمام قدرت‌مان را برای از بین بردن ظلم به کار گیریم. این‌که موفق می‌شویم یا نه به نظر من حرف درستی نیست.

محتشمی بدون اشاره به شعارهای انحرافی و صهیونیستی حرکت سبز لجنی در ماه های اخیر، ادامه داد:
- موضع شخصی من گفته‌های امام است که فرمودند؛ برخی در میان شما هستند که اسرائیل را می‌خواهند به رسمیت بشناسند، اما اگر می‌خواهید فلسطین آزاد شود، راهی ندارد جز این‌که تا زمانی که حتی یک یهودی نیز در آن‌جا باقی نماند، مقاومت کنید. این یک موضع واقعی است و این‌که برخی می‌گویند در آن کشور دو بخش فلسطینی و یهودی در کنار هم قرار بگیرند، درست نیست و مشکل فلسطین را حل نمی‌کند.

وی بدون اشاره به مواضع دوستان و همفکران خود طی ماه های اخیر که هزینه بسیار سنگینی برای حیثیت جمهوری اسلامی در میان مظلومان و آزادی خواهان جهان بخصوص لبنان و فلسطین، و شادی بسیار برای آمریکا و رژیم صهیونیستی در پی داشت، گفت:
- امیدوارم همه به وظایف خود آشنا شده و منافع ملی را در نظر بگیرند و کسانی که وجدان انسانی و اسلامی را قبول دارند نیز بدانند که از هر نظر این وظیفه ماست که از مقاومت فلسطین حمایت شود.

با وجود این اظهارات، از محتشمی پور انتظار می رود به عنوان یک روحانی انقلابی با آن سوابق ارزشمند، موضع خود را در قبال کسانی که سازشکارانه و ذلیلانه، رژیم صهیونیستی را به عنوان کشور اسرائیل به رسمیت شناختند و در برابر آرمان های حضرت امام، مواضع شدیدا تند و انحرافی در جلب رضایت آمریکا گرفتند، اعلام کرده و شجاعانه خط خود را از جریانات انحرافی جدا کند.
برای خودم و ایشان "عاقبت به خیری" آرزومندم.

اصل خبر به نقل از "خبرگزاری ایسنا"
http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1446597




هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ