کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۱, سه‌شنبه

[farsibooks] Fwd: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/05/11 07:08:06 ب.ظ

 



---------- Forwarded message ----------
From: <radiofarda@list.radiofarda.com>
Date: 2010/5/11
Subject: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/05/11 07:08:06 ب.ظ


خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
 
خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
2010/05/11 07:08:56 ب.ظ
خبرهای کوتاه از ایران و جهان

تازه‌ترین فیلترشکن رادیو فردا:

simesabz.com
سرخط‌ خبرها

بحرین یک نفر را در ارتباط با شبکه جاسوسی بر ای ایران در کویت بازداشت کرد
به گزارش خبر گزاری فرانسه، بحرین یک نفر را به ظن همکاری با شبکه جاسوسی برای ایران در کویت بازداشت کرده است. کویت اخیرا اعلام کرد که هفت نفر را که مظنون به جاسوسی برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده اند، دستگیر کرده است. ایران ادعای کویت را بی اساس خوانده است.


شماری از دانشگاههای تهران شنبه و یکشنبه آینده تعطیل نیستند
به گزارش خبرگزار ی های ایران ، شماری از دانشگاه های تهران بر روی سایت های خود اعلام کرده اند که روزهای شنبه و یکشنبه آینده تعطیل نیستند برخی نیز گفته اند در انتظار تصمیم هیات های رئیسه خودند. دانشگاه تهران ابتدا اعلام کرده بود که تعطیل نیست اما سپس گفت که تابع مقررات دولت است. از سوی دیگر استانداری تهران اعلام کرده که مدارس و دانشگاه های شهر تهران و منطقه شمیرانات تعطیل است اما این تعطیلی شامل حال نهادهای دولتی نمی شود. دولت احمدی نژاد در اطلاعیه ای اعلام کرده بود که مراکز آموزشی و دولتی تهران شنبه و یکشنبه آینده بدلیل برگزاری اجلاس گروه 15 تعطیل هستند اما بعدا گفت که مراکز دولتی تعطیل نیستند.


اجساد اعدام شدگان روز یکشنبه به خانوادهای آنها تحویل داده نشد
به گفته خلیل بهرامیان، وکیل مدافع شیرین علم هُویی، مقام های امنیتی از تحویل جسد موکلش به خانواده او خودداری کرده و خواهر و مادر او را در ماکو بازداشت کرده اند. آقای بهرامیان همچنین گفت که اجساد فرزاد کمانگر، علی حیدریان، فرهاد وکیلی و مهدی اسلامیان نیز به خانواده های آنها تحویل داده نشده است. این پنج نفر روز یکشنبه بدون اطلاع به خانواده هایشان در زندان اوین اعدام شدند.


ایران: مذاکرات سعید جلیلی با کاترین اشتون می تواند در ترکیه انجام شود
رامین میهمان پرست، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی گفت ایران با درخواست کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا برای دیدار با سعید جلیلی، مذاکره کننده هسته ای ایران موافقت کرده  است و این دیدار می تواند در ترکیه باشد. او افزود که زمان این ملاقات هنوز مشخص نشده است. کاترین اشتون ، روز دوشنبه در بروکسل اعلام کرده بود که در پاسخ به پیشنهاد ترکیه، با انجام چنین دیداری موافقت شده است و افزوده بود که تنها در صورتی حاضر به مذاکره با ایران است که این مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران باشد. او همچنین گفته بود که تا تحقق یافتن ِ تحریم های تازه علیه ایران، ۴ تا ۶ هفته بیشتر فرصت باقی نمانده است.


بنینو آکینو، پسر رئیس جمهوری سابق فیلیپین در انتخابات این کشور پیروز شد
 نتایج شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری فیلیپین حاکی است که بنینو آکینو با فاصله زیادی از رقبایش پیشی گرفته است. بنینو آکینو فرزند کورازُون آکینو، رئیس جمهوری سابق است که رهبری جنبش دمکراسی خواهی این کشورعلیه رژیم فردیناند مارکوس را برعهده داشت. خانم آکینو در سال 1986 پس از سرنگونی مارکوس در پی اعتراض های مردمی، به ریاست جمهوری رسید. شوهر او در سال 1983 هنگام بازگشت به فیلیپین به قتل رسیده بود.


سندیکا ها و اتحادیه های صنفی اعدام ها در ایران را محکوم کردند
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، اعدام فرزاد کمانگر را محکوم کرده و گفته است که این سندیکا در ماتم معلمی نشسته که جرمش دفاع از حقوق بشر بود. در بیانیه این سندیکا آمده است که در چهار سال گذشته بسياری از نهادهای ملی و بين الملی خواهان رسيدگی قانونی و بيطرف به پرونده فرزاد کمانگر و اعزام هيئتی برای ديدار با او شده بودند اما با آن موافقت نشد. جامعه بین المللی اتحادیه های صنفی نیز اعدام فرزاد کمانگر و چهارتن دیگر و همچنین بی اطلاع نگهداشتن خانواده های آنها از اجرای احکام را، بشدت محکوم کرده است.


جامعه جهانی بهائیان خواستار آزادی رهبران بهائیان ایران شد
جامعه جهانی بهائیان در آستانۀ سومين سال زندانی شدن رهبران جامعۀ بهائيان ايران در بیانیه ای خواستار اقدام بین المللی برای آزادی فوری آنها شد . بانی دوگال، نمايندۀ جامعۀ جهانی بهائیان در سازمان ملل، شرایط نگهداری این زندانیان را در زندان اوین مغایر با موازین بین المللی خوانده و گفته است در سه جلسۀ دادگاهی که برای این زندانیان برگزار شده، هيچ سندی که حاکی از تخلف آنها باشد، ارائه نشده است. فريبا كمال آبادى، جمال الدين خانجانى،عفيف نعيمى، سعيد رضائى، مهوش ثابت، بهروز توكلى، و وحيد تيزفهم، رهبران جامعه بهائیان ایرانند که به جاسوسی، اقدام علیه امنیت ملی و فساد فی الارض متهم شده اند.


مير حسين موسوی اعدام ۵ زندانی سياسی را محکوم کرد
 ميرحسين موسوی، اعدام پنج زندانی سياسی را در روز يکشنبه در زندان اوين محکوم کرد. آقای موسوی اين اعدام ها را با نزديک شدن سالگرد انتخابات رياست‌ جمهوری ۲۲ خردادماه، مرتبط دانسته است. او اين اعدام ها را در حاليکه اتهام ها، روند دادرسی و محاکمات، روشن و شفاف نبوده، ناعادلانه توصيف کرده و پرسيده است که چگونه است که قو قضائيه، آمران و عاملان جنايات کهريزک، کوی دانشگاه، مجتمع مسکونی سبحان روزهای ۲۵ و ۳۰ خرداد و عاشورا و پرونده های فساد های بزرگ را به محاکمه نمی کشد، اما ناگهان در آستانه خردادماه، اين پنج تن را به نحو ِ ترديد برانگيزی به چوبه دارد می سپارد.


عراق تدابیر امنیتی را افزایش داد
بنا بر گزارش ها ، نیرو های امنیتی عراق در پی حملات روز دوشنبه در آن کشور که بیش از ۱۰۰ کشته و نزدیک به ۳۵۰ زخمی بر جای گذاشت،  امروز سه شنبه تدابیر امنیتی را در آن کشور افزایش داده اند. در همین حال روز دوشنبه ایالات متحده آمریکا حملات روز دوشنبه را محکوم کرد. فیلیپ کراولی،  سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت ، انفجار های روز دوشنبه نمی تواند ، اعتمادی را که مردم عراق به دولت و نیرو های انتظامی خود نشان داده اند،  پنهان کند و تحت شعاع قرار دهد. حملات و انفجار های پی در پی در استان های بغداد، فلوجه، و موصل روز دوشنبه بیش از ۵۰ کشته و صد ها زخمی بر جای گذاشت.   همچنین در جریان  انفجار دو خود روی ِبمب گذاری شده،  درنزدیکی یک کارخانه نساجی، در شهر حِّلهَ،  ۴۰ نفر کشته و بیش از صد تن زخمی شدند. 


اوباما یک توافقنامه هسته ای قدیمی با روسیه را احیا کرد
   در راستای همکاری های تازه هسته ای میان روسیه و آمریکا،  باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، روز دوشنبه  یک توافقنامه پیشین را، در خصوص همکاری دو کشور در زمینه انرژی صلح آمیز هسته ای، بار دیگر احیا کرد. این توافقنامه، که اکنون اوباما آن را برای رای گیری به کنگره فرستاده است،  در سال ۲۰۰۸، هنگام ِ اعتراض ِ آمریکا به حضور نظامی  ِروسیه در گرجستان،  کنار گذاشته شد. باراک اوباما روز دوشنبه در بیانیه ای گفت که مساله روسیه وگرجستان دیگر مانعی برای به جریان افتادن دوباره توافقنامه مذکور نیست. اوباما همچنین به همکاری روسیه با ایالات متحده در مساله هسته ای ایران اشاره کرد و افزود، دامنه همکاری های آمریکا و روسیه در قبال برنامه هسته ای ایران ، او را قانع کرد که توافقنامه مذکور را به کنگره بفرستد. اوباما گفت روسیه و آمریکا، بگونه قابل توجهی همکاری های هسته ای خود را، در زمینه منع گسترش تسلیحات کشتار همگانی، افزایش داده اند.  


اتحادیه اروپا به گفت و گو های اتمی ایران فرصت تازه می دهد
 کاترین اشتون Catherine Ashton ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه، گفت، حاضر است به گفت و گو های مستقیم با تهران، در مورد برنامه هسته ای ایران،  فرصت تازه ای بدهد. خانم اشتون که در بروکسل و در پی نشست سالانه وزیران خارجه اتحادیه اروپا سخن می گفت، افزود،  تا تحقق یافتن ِ تحریم های تازه علیه ایران، ۴ تا ۶ هفته بیشتر فرصت باقی نمانده است. کاترین اشتون گفت،  اگر ایران علاقه مند است، پیشنهاد دهد که حاضر است در مورد موضوع ِقابلیت تسلیحات هسته ای،  گفت و گو های واقعی را با ما انجام دهد، می تواند با من تماس بگیرد و من خوشحال خواهم شد، که با همکارانمان در «گروه ۵+۱» در مورد گام های بعدی صحبت کنم. به گفته سخنگوی ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، خانم اشتون در نشست روز دوشنبه، از احمد داوود اغلو، وزیرخارجه ترکیه خواسته است در این خصوص، نشستی را با منوچهر متکی وزیر خارجه ایران برنامه ریزی کند.


صدها دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی به حضور احمدی نژاد اعتراض کردند
 حضور محمود احمدی نژاد  رئیس جمهوری ایران در دانشگاه شهید بهشتی در روز دوشنبه با اعتراض صدها نفر از دانشجویان این دانشگاه مواجه شد. برپایه ویدئوهای منتشر شده در اینترنت، دانشجویان منتقد دانشگاه شهید بهشتی با سر دادن شعار، اعتراض خود را به حضور احمدی نژاد در این دانشگاه نشان دادند.   این اعتراضات با واکنش نیروهای بسیجی و ماموران حراست مواجه شد. احمدی نژاد  برای شرکت در «بیستمین آئین نكوداشت اعضای هیئت علمی در دانشگاه شهید بهشتی» به این دانشگاه رفته بود. هفته گذشته نیز محمود احمدی نژاد  که برای شرکت در همایش بزرگداشت آيت الله مرتضی مطهری به دانشگاه تهران رفته بود، با واکنش مشابه دانشجویان منتقد مواجه شده بود.   در رویدادهای پس از انتخابات،بر پایه گزارشات منابع دانشجویی، تعدادی دانشجو در جریان زد و خوردها با نیروهای حکومتی جان خود را از دست دادند.  


جمهوری اسلامی به خانواده های سه کوهنورد آمریکایی اجازه ملاقات به فرزندان زندانی خود داد
بنا به گزارش تلويزيون دولتی «پرس تی وی» ايران، خانواده سه کوهنورد آمريکايی زندانی در ايران، اجازه دارند که با آنها ملاقات کنند. سارا شاورد ۳۱ ساله، جاش فتال ۲۷ ساله و شين باوئر ۲۷ ساله، سه گردشگر آمريکايی هستند که چند روز پس از انتخابات رياست جمهوری، به هنگام گردش از خط مرزی عراق و ايران در منطقه کردستان عبور کردند و توسط مرزبانان ايرانی دستگير شدند.منوچهر متکی، وزير امور خارجه جمهوری اسلامی، نيز خبر صدور اجازه ملاقات را تائيد کرده است.خانواده های اين سه کوهنورد آمريکايی گفته اند که« آماده اند که به محض صدور ويزا به ايران سفر کنند.»حيدر مصلحی، وزير اطلاعات جمهوری اسلامی، ماه گذشته گفته بود اين سه کوهنورد آمريکايی که هم اکنون به اتهام جاسوسی در بازداشت بسر می برند، با سرويسهای اطلاعاتی در تماس بوده اند.


فدراسیون آموزش بین الملل،نگرانی عمیق خود را از اعدام فرزاد کمانگر اعلام کرد
به دنبال اعدام فرزاد کمانگر، معلم کرد ايرانی،در روز يکشنبه ، فدراسيون آموزش بين الملل نگرانی عميق خود را از اين اقدام اعلام کرد.فرزاد کمانگر، سی و پنج ساله و متاهل بود. او که درکانون صنفی معلمان کردستان ايران عضويت داشت از سوی جمهوری اسلامی متهم به «اقدام عليه امنيت ملی» شده بود.فرد وان لی يوون ، دبير کل فدراسيون آموزش بين الملل،گفت: «ما همگی از شنيدن خبر اعدام فرزاد، عميقا متاسف و بهت زده شديم.»دبير کلی فدراسيون آموزش بين الملل با خانواده، همکاران و دانش آموزان آقای کمانگر از ابراز همدردی کرد.فدراسيون آموزش بين الملل در بيانيه ای اعلام کرد، با پيوستن به شبکه های بين المللی خاطره فرزاد کمانگر را گرامی خواهد داشت. اين فدراسيون از ديگر اعضای کانون صنفی معلمان ايران از جمله رسول بداغی، هاشم خواستار و بهمن گودرززاده که در زندانهای جمهوری اسلامی بسر ميبرند، اعلام حمايت کرده است.


گوردون براون، نخست وزير بريتانيا، از مقامش استعفا می دهد
گوردون براون، نخست وزير بريتانيا، بعدازظهر دوشنبه اعلام کرد که از مقامش کناره گيری خواهد کرد. حزب ليبرال دمکرات از گوردون براون رهبر حزب کارگر، به منظور تشکيل دولت ائتلافی، درخواست کرده که با يکديگر به مذاکره بنشينند.انتظار می رود گوردون براون، نخست وزير بريتانيا، تا پايان ماه سپتامبر يعنی اوايل پاييز که نشست سالانه حزب کارگر برای انتخاب رهبر جديد، برگزار خواهد شد، همجنان در مقام خود باقی بماند.به گفته تحليلگران سياسی، ائتلاف دو حزب ليبرال دمکرات و کارگر بسيار محتمل به نظر می رسد.برخی کارشناسان امور سياسی هم ميگويند که حزب ليبرال دمکرات حضور گوردون براون را مانعی بر سر همکاريشان با حزب کارگر ميدانند و خواهان کار با رهبر تازه نفس ِ ديگری هستند.


رییس جمهوری روسیه برای نخستین بار به سوریه سفر کرد
دميتری مدوديف، رئيس جمهوری روسيه، روز دوشنبه به سوريه سفر کرد. اين اولين ديدار رئيس جمهوری روسيه با همتای سوری اش محسوب می شود.مدوديف که نقش سوريه را در عرصه سياست خاور ميانه، کليدی توصيف کرده ، در اين سفر، با بشار اسد، و مقامهای عاليرتبه اين کشور ديدار خواهد داشت.رئيس جمهوری روسيه، روز سه شنبه سوريه را به مقصد ترکيه ترک خواهد کرد.به گفته سرگئی پريخودکو، مشاور سياست خارجی کرملين، انتظار می رود که روسيه و ترکيه چندين قرارداد تجاری با يکديگر امضا کنند. مشاور سياست خارجی روسيه، قرارداد گازی شرکت گازپروم و شرکت نفتی روس نفت را از جمله قراردادهايی دانست که به امضا خواهند رسيد.

 

این خبرنامه به شکل خودکار ارسال می‌شود. لطفاً به ایمیلی که از طریق آن خبرنامه را دریافت می‌کنید، پاسخ ندهید.
تماس با وب‌سایت رادیو فردا webmaster@radiofarda.com .
  • برای مشترک شدن در خبرنامه رادیو فردا به این آدرس بروید
تمام حقوق بر اساس قانون کپی‌رایت برای رادیو فردا محفوظ است.

اشتراک شما در خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا پذیرفته شد. خبرنامه به آدرس ایمیل شما iskandar.hai@gmail.com فرستاده می‌شود.
آدرس ایمیل ما listmanager@list.rferl.org را به فهرست آدرس‌های خود اضافه کنید تا به «سطل اسپم» اضافه نشود.



-

__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Hobbies & Activities Zone: Find others who share your passions! Explore new interests.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ